router e-tech rtbr03 bij het @home

Status
Niet open voor verdere reacties.

rienus73

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2003
Berichten
13
ik heb al vele jaren internet via een router een etech rtbr03 maar door een stroomstoring hebben ze bij het home nieuwe software met een ander ip nummer gegeven nu kan ik nog wel op internet rechtstreeks en niet meer via het router het router werkt wel op een ander adres mijn kabelmodem is een com 21 mijn router neemt niet meer het ip nummer van het home op bij monitor status blijft alles leeg daar komen geen nummers alleen 255 ....van sub netwerk
op een ander adres komen alle nummers wel en werkt het ook
:evil:
 
Rienus wil je me een groot plezier doen en je relaas te wijzigen in eentje met flink wat punten? Ik kom er niet uit wijs.
 
elisa

wat bedoel je met relaas te weizigen ik heb nu een computer op internet en ik heb nog twee kinderen die ook op internet willen en dat gaat niet meer dat ging met de router wel maar door de stroomstoring niet het router werkt wel op een adres waar ze ook het home internet hebben ik hoop dat u er wel uitkomt
 
Rinus,

Ik zal het je voordoen. Het is echt moeilijk om uit zo'n woordenbrei wijs te worden.

Wat bedoel je met relaas te weizigen?
Ik heb nu een computer op internet.
Ik heb ook nog twee kinderen die ook op internet willen.

En de rest Rinus, zal voor jou wel heel duidelijk zijn maar ik snap er niets meer van.

Vertel iets meer over de router.
Wat ging er mis met de stroomstoring? Ik begrijp echt niet waarom een stroomstoring er voor kan zorgen dat jij een ander IP krijgt.
Als ik je kan helpen doe ik het maar wil je dan a.u.b. zo kort mogelijke zinnen maken?
 
@home werkt niet met vaste IP adressen, dus je router zal op DHCP (dynamisch/automatisch) moeten staan.
Het enige wat in de router moet komen is je CP/CA nummer en dat CP/CA nummer mag weer niet als computernaam voorkomen, iets wat nu waarschijnlijk wel het geval is, anders zou je namelijk niet met de 'losse' pc het internet op kunnen.

En hoe bedoel je met @home nieuwe software?? Als je de cd van hen bedoelt, gooi die alsjeblieft weg. Die is ten eerst niet geschikt voor een installatie met een router en ten tweede krijg je bijzonder veel rommel op je pc waar je niets aan hebt.
 
home

ik heb de router geprobeerd op een andere aansluiting van het home daar werkte hij gewoon en goed maar op mijn aansluiting herkent hij het kabelmodem niet .
ik doe inloggen op een apparte komputer daar staat het cp nummer niet op.dat is de oorzaak ook niet hij erkent het kabel niet wel rechtstreeks met een andere computer hij heeft bijna twee jaar goed gewekt.
de stroomstoring was de aardlek schakelaar de er uitvloog .
het netwerk via de router werkt wel.
 
Heb je een cd die bij die router hoort?
En ook eentje die bij het modem hoort?
Misschien moet je beide opnieuw 'installeren'
Het lijkt er op dat jouw pc de weg niet meer kan vinden naar beide of andersom.
Ook al staat de software wel op jouw pc, het is de bedoeling dat de router en het modem jou weer zien.
 
Laatst bewerkt:
software

hallo:
ik heb geen software van de router en het kabelmodem heeft ook geen software .router moet zelf de kabelmodem vinden dat deed hij altijd al
maar nu niet meer
ik denk dat er iets met het kabelmodem aan de hand is en dat is eigendom van het @home dat is een com 21.
Op motorola modem werkt hij goed dat gebruiken ze tegenwoordig bij het @home
dat heb ik al geprobeerd
 
ik heb de router geprobeerd op een andere aansluiting van het home daar werkte hij gewoon en goed maar op mijn aansluiting herkent hij het kabelmodem niet .
Rienus ik zeg het eerlijk. Ik snap er geen snars van.
Wat is nou het verschil tussen het ene aansluitpunt en het andere? Zou er in de doos van het contact iets niet goed zitten? Het is zo lang geleden dat ik kabel had.
 
home

ik heb de router bij mijn broer op een ander adres die heeft ook een aansluiting van het home , geprobeerd daar werkt het goed
alleen moest ik het cp nummer veranderen
thuis aangekomen hetzelfde aangesloten het cp nummer van mij werkt het niet
kabels zijn allemaal goed alleen hij neemt de gegevens van het kabelmodem niet op
het kabelmodem werkt wel want zonder router kan ik gewoon internetten
 
home

ook al gedaan firmware ook al gedaan en is goed gelukt want dn moest de groen worden en dat gebeurde toen ws hij gereset
 
Ik kom weer terug op wat maestro12 schreef:
Het enige wat in de router moet komen is je CP/CA nummer en dat CP/CA nummer mag weer niet als computernaam voorkomen, iets wat nu waarschijnlijk wel het geval is, anders zou je namelijk niet met de 'losse' pc het internet op kunnen.
Heb je dit wel gecontroleerd op je pc?
 
router

nee dat komt ook niet in de computernaam voor dat weet ik zeker ik pak daar een oude computer voor die nog nooit rechtstreeks op internet is aangesloten dus dat is het probleem ook niet ik denk dat het aan het kabelmodem ligt dat is com21 en dat is van het home ik heb al gevraagd om dat om te wisselen want daar zijn bij het home mee bezig en daar heb ik nog bericht over ontvangen
 
Het blijft een vreemd verhaal.
Een aantal punten:
-Computernaam mag niet CP/CA nummer zijn
-Werkgroep @home (router/pc)
-CP/CA nummer moet in router staan
-Router moet ALLES op DHCP (automatisch) staan
Dat zijn de punten die je moet instellen voor @home, meer niet.
Het verdient in 90% van de gevallen aanbeveling de router te configureren zonder dat het modem aangesloten is op de router(en met slechts één pc aan de router). Na het instellen kan je het modem aansluiten (die gewoon is aanblijven staan). Je modem zal dus al gewoon verbinding moeten hebben zonder dat er een pc of router aangesloten is (ledjes controleren)
Controleer als je de kabels aansluit of de netwerklampjes (naast de kabelaansluiting) gaan branden.
Als het dan nog niet werkt, zou je bijna gaan denken aan defecte kabels of router.
 
router

ik zie dat u ook in roosendaal woont hoe kan ik het beste met u in contact komen
 
router

het probleem is opgelost hij moest een harde reset hebben mijn cp nummer was geblokkeerd op de router nog bedankt voor alles
 
He, He, eindelijk...........
Kun je die router resetten?
Dat schreef ik al op 14 maart!!!!

Gelukkig dat het opgelost is.
 
router

het was een drukfoutje in de beschrijving van de router daar stond in dat je het knopje 3 sec moest indrukken maar dat moest 30 sec zijn vandaar dat dat niets hielp
nog b v d:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan