Tmpgencoder+audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijnands

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2004
Berichten
635
Beste hm'ers,

Ik heb hier een avi file, en toen ik deze wou afspelen deed het geluid het niet. Ik heb toen de 2000 audio codec gedownload en toen deed het geluid het wel.
(althans in windows media player).
Nu heb ik deze avi file met tmpgencoder omgezet naar een dvdgeschikte mpeg file, maar hierbij doet het geluid het weer niet. :(
iemand enig idee?

Wijnands

//Edit: Ik zie net dat het iets te maken heeft met een AC3 geluidsspoor, hoe moet ik dit nu oplossen?
 
Laatst bewerkt:
het avi file eerst decompressen met decompress dit zit bij avi2mpeg wat je kun vinden op http://www.helpmij.nl/leden/tazman onder handige zaken.

Let op het avi file wordt vele malen groter en krijgt de extensie pcm_avi mee

het gedecompressde file weer eens inladen bij tmpgencoder.
 
Als ik het proces wil starten met decompress krijg ik de volgende foutmelding:
 

Bijlagen

  • screen.jpg
    screen.jpg
    12,5 KB · Weergaven: 28
waarschijnlijk heb je niet genoeg ruimte om het file te laten opslaan.

let wel een avi file van 700 mb kan ongeveer 1,5 Gb worden na decompressen.
 
op eerder genoemde site vindt je ook een AC3 decoder misschien bied die wat meer oplossing.
 
Ok, ik heb die decoder gedownload en geïnstalleerd.
Moet ik nu opnieuw die decompresser proberen?
Zo ja, hij werkt nog steeds niet, dezelfde foutmelding.

Wijnands
 
het enige wat ik niet begrijp is dat hij zegt dat het pcm_avi file niet geladen kan worden terwijl je het normale avi file wilt inladen.

heb op dit moment even geen idee hoe je verder te helpen.
 
Ik vind dit inderdaad ook vreemd.
Maar zijn er misschien geen andere programma'tjes die wel aan te raden zijn, waar ik het misschien mee zou kunnen proberen?

Wijnands
 
Wat wel eens wil helpen is virtualdub als frameserver gebruiken.

Download virtualdub op www.virtualdub.org of op Taz' site, open daar de avifile mee, kies dan file>start frameserver
Er wordt nu gevraagd een naam te geven voor een op te slaan bestand, noem dit bijvoorbeeld zien.vdr
Zet zelf de .vdr er ook achter.
Open nu tmpg en kies bij het openen voor all files en selecteer je .vdrbestandje. Misschien dattie het nu wel begrijpt?
 
Helaas, dat wil ook niet lukken. :(

//Edit: Ik ben het nu aan het proberen met het programma 'The Filmmachine'. Ik hoop dat dit positieve resultaten gaat geven.:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan