Divx + subs op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefan85

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2001
Berichten
160
dag mensen!!

Ik heb sinds kort een dvd speler die ook divx kan afspelen. Maar nu heb k ik een vraag, t zal vast wel te beantwoorden zijn met een simpel antwoord maargoed.

Hoe moet ik dan die divx branden? Ik hoef hem toch niet om te zetten naar dvd, maar hoe doe ik het dan? Gewoon als data branden op een cd? En hoe krijg ik er de ondertitel bij. Ik meen iets gelezen te hebben dat je het ondertitel bestand er gewoon bijop kon branden en de dvd/divx speler dan automatisch de sub weergeeft.

Nergens op internet kon ik hierover een tutorial vinden dus vroeg k t maar hier.

Kan iemand mij hier antwoord op geven?

alvast bedankt!

Gr Stefan
 
dat bedoel dus juist niet.... hoe het daar beschreven staat. ik heb een divxspeler aangesloten op de tv. Daar kan ik dus gewoon divx mee afspelen zonder eerst alles om te zetten. Maar hoe ik dát voor elkaar krijg, bedoel ik.
 
nou heb ik dus geen verstand van een divx speler, maar als je een divx op de pc kunt afspelen dan kan je dat toch ook in zo'n speler??? denk ik ??? of niet?
 
hmmm. je vraag nog een keer doorgelezen.....
een divx avi gewoon branden als data tenminsten zo gaat ie bij mij in de dvd speler van de pc....

Nou weet ik dus niet hoe het met de ondertitels zit op die divx speler. Normaal gesproken zet ik die er als los bestand erbij ( als srt ) en het programma (bsplayer) neemt het dan mee.

Nou weet ik dat je ook een sub in de divx in kunt bakken. Ik denk dat je dat bedoelt. Hoe je dat doet weet ik (nog) niet
 
Wat voor een dvd speler heb je?

Ikzelf heb eentje van philips, ik brand mijn film(divx, avi) als data op een cd'tje(kan ook dvd, meer films op knallen) en een .srt bestand.

Als ik de cd in mijn speler knal, kan ik de menu van de cd weergeven, ik zie dan twee bestanden een avi en een tekstballon. Je kan dan kiezen dat ie de ballon als ondertiteling pakt. Dan run je gewoon de film.

Wel eerst kijken of die ondertiteling synchroon loopt.

http://www.helpmij.nl/leden/tazman/

Maar check eff eerst welke dvd speler je hebt.

En zoals martin zei, bsplayer voor op de pc om de films te bekijken met de ondertiteling erbij(werkt perfect).
 
Laatst bewerkt:
ok bedankt, ik zal t eens ff proberen als data cd.... dan merk ik wel of ie doet...
 
Als je dvd speler divx ondersteunt dan gewoon je divx als data branden, Zo niet dan omzetten naar een dvd formaar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan