Bestandsextensieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jagert

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2004
Berichten
116
Ik heb ACDsee als standaard applicatie ingesteld voor het formaat .jpg.
Nu heb ik een PowerPoint presentatie met een link er in die verwijst naar een bepaalde foto, een .jpg dus.
Als ik op de link klik opent echter PaintShopPro, terwijl ik ACDsee wil. Rara wie weet raad?
Graag spoed, want ik moet die PowerPoint morgen vertonen. Alvast dank.
 
Klik met de rechtermuisknop op je bestand.
Kies voor openen met....
Selecteer ACDC en vink "Dit type bestand altijd met dit programma openen"
 
Dat had ik al gedaan, maar had geen effect.
Inmiddels heb ik PSP verwijderd en nu gaat het wel goed. Ik snap het niet, want op een andere PC (desktop) waarop ook PSP en ACDsee samen staan gaat het wel goed. Ook heb ik alle instellingen gelijk gemaakt voor wat betreft de bestandsextensies.
Maar goed, zonder PSP kan ik morgen tenminste gewoon die PowerPoint draaien, installeer ik later PSP wel weer, dus ik kan me er in elk geval mee redden, maar toch bedankt.
 
PSP is best wel dominant, je kan beter alles uitvinken in File > Preferences > File Associations.
 
Mwa.. heb er eigenlijk nooit zoveel problemen mee gehad, dat is wel dé oplossing natuurlijk.
 
Ik heb standaard Ulead PhotoImpact als beeldbewerkings-programma en heb dat ook zo ingesteld. Naderhand PSP geinstalleerd en prompt neemt PSP alle extensies over. Rigoreus dat daarin verandert want Openen met pikt PSP niet permanent, vandaar. :)
 
Maar ik neem aan dat je dat in power point wel kunt instellen, vraag me 123 niet hoe maar daar zal toch wel een optie voor zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan