nog maar eens ondertitelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

judo

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Berichten
134
Ik heb diverse sites doorgekeken met informatie over ondertitelen, maar ik ben daar zeker niet ervaren genoeg voor want ik snap het niet. Er is daar vooral sprake van divx. Ik heb een film waarvan de bestanden (vob, ifo en bub) op mijn harde schijf staan. Die wil ik graag nederlands ondertitelen. Ik heb een srt-bestand opgehaald. Virtualdub opent echter de vob etc.-bestanden niet. Ik hou me aanbevolen voor een simpel en duidelijk antwoord zodat zelfs ik het kan begrijpen.

Groeten Judo
 
Wat simpel is en hier ook werkt is het volgende, als je de film alleen op je pc afspeelt dan hernoem je het srt bestand precies zoals de film ook heet, dus let op hoofdletters en spatie enz enz, daarn plaats je het srt bestand in dezelfde map als waar de film staat, nu zou ook Windos Media Player het srt bestand moeten gaan gebruiken als ondertietelling.
Hier werkt het.....

Als je een divx dvd speler hebt, een stand allone, dan doe je precies hetzelfde, bij het branden vd vd of dvd, plaats je gewoon het srt bestand in de map van de film, werkt ook perfekt hier.
 
Ik gebruik zelf "bsplayer" om mijn films te bekijken op de pc met ondertiteling, werkt echt goed.

Wou je nog films gaan branden voor je dvd speler of wil je ze gewoon bekijken op de pc.

Wat ik doe is gewoon een divx filmpje op een cd branden(als data) met de srt bestand, en dan afspelen op mijn dvd speler(ik moet wel eerst kiezen wat mijn ondertiteling is) maar dat gaat zo makkelijk.

Als je een ondertiteling hebt gevonden wat niet lekker synchroon loopt kan je "subsync" gebruiken om deze recht te zetten en dan op een cd branden.

Zie link hieronder voor uitleg van subsync.

http://www.helpmij.nl/leden/tazman/subt.html

Als je de film afspeelt op de pc met bsplayer kun je daar zelf de ondertiteling regelen (met ctrl links of rechts).

Maar in weze als je op een site een srt bestand ziet die dezelfde naam heeft als je film, dan weet bijna zeker dat ie goed loopt.

Zo leerde ik het ook.
 
Bedankt voor de reacties, maar voor alle duidelijkheid: ik wil geen divx-film, maar gewoon de geripte dvd (vob, iso etc-bestanden) met de nieuwe opgehaalde nederlandse ondertiteling branden op een dvd, die ik dan niet op de pc maar op de dvd-speler bij de tv kan afspelen.
Met welk programma kan ik de dvd-bestanden (vob, iso etc.) openen om dan vervolgens het Nederlandse srt-bestand toe te voegen en dan alles op te slaan. Daarna wil ik het nieuwe bestand gewoon op een dvd branden.

Judo
 
Tja, die handleiding lijkt met wel duidelijk. Maar allemachtig wat een karwei is dat. Toen ik er aan begon had ik me een en ander veel eenvoudiger voorgesteld. Ik zit er aan te denken de film maar opnieuw te downloaden. Bedankt voor de reacties.

Judo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan