telefoneren via internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
340
Ik hoorde dat er mogelijkheden zijn om een programma te installeren om via internet (gratis dus) naar vaste telefoonnummer te kunnen bellen. (m.b.v. een headset). Wie kan mij info geven hoe dat kan of waar ik info kan vinden ??
 
Ik wil graag wat ervaringen horen van mensen die dit soort programma's gebruiken. Ben bijv. ban g voor virussen, spyware.
 
Voor virussen is het (nog) niet vatbaar en spyware bevat het programma niet.
Ik vind de geluidskwaliteit goed, al met al een handig programma.

Een vriend van mij heeft onlangs Skype-out aangeschaft, dan kun je ook naar vaste telefoons bellen in plaats van gewoon van pc naar pc en dat bevalt hun prima.

Dus als je denkt dat je zo'n programma nodig hebt is het zeker aan te raden.

**Edit**
Voor Skype-out moet je betalen hè.
Allleen van pc naar pc is gratis.
 
Laatst bewerkt:
Spyware ben ik niet tegengekomen, virussen evenmin. (En geloof me, ik ben HEEL voorzichtig..) Geluidskwaliteit vond ik goed maar de degene die ik bel vraagt wel opvallend vaak "Wat zeg je?" :rolleyes: Maar dat kan aan mijn standaard microfoontje of aan mijn instellingen liggen, natuurlijk. Kwestie van uitproberen.
 
Ik heb vroeger skype gebruikt, te veel echo, had moeilijke gesprekken, Skypeout is te duur, ik ben er mee gestopt.
Eind vorig jaar heb ik mij geabbonneerd bij BELPHIN, hoge kwaliteit zoals een normaal analoge telefoon. :thumb: http://nl.belphin.com/
 
Zelf gebruik ik Skype nu sinds drie maanden voor al mijn telefoongesprekken naar vaste telefoonnummers, en met uitzondering van het tarief naar Nederlandse mobiele nummers dat iets aan de hoge kant ligt (maar wat je makkelijk terug verdient door het opzeggen van KPN) ben ik erg tevreden. Geluidskwaliteit PC-PC is honderd keer beter dan met een gewone telefoonlijn of ISDN, en PC-PSTN is over het algemeen zeer acceptabel maar het kan voorkomen dat er zo nu en dan eventjes een kleine vertraging inzit of een kraak o.i.d. dat je iemand eventjes niet hoort. Dit is echter voor zover ik ervaring heb slechts zeer incidenteel.

Gebruik tegenwoordig een USB telefoon, en het gaat prima. Scheelt 26 euro in de maand aan abonnementskosten!

Binnenkort is het mogelijk om een Nederlands telefoonnummer te krijgen, en als mensen dat bellen kun jij op je Skype opnemen (€30 per jaar, inclusief voicemail). Dan is het feestje helemaal compleet.

[edit]De echo zoals de vorige gebruiker beschreef heb ik nog nooit last van gehad. Eénmaal wel een gesprek met een halve seconde vertraging.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, u bespaart op het abbonementgeld maar niet veel op de gesprekskosten, ik heb gebruik gemaakt van één van de tariefplannen van Belphin en bel ongelimiteerd naar alle bestemmingen in mijn tariefplan voor een vast bedrag, indien de bestemming die ik wil bellen niet in mijn tariefplan inbegrepen is, betaal ik maar € 0,15 / minuut b.v. naar nederlandse mobieltjes. Nu kan ik surfen en telefoneren tegelijk, en ik hoef mijn computer niet te hebben aan staan om te telefoneren, en iedereen kan mij bereiken. tevens heb ik alle optionele diensten van een gewone telefoon voicemail, call transfer (gratis), enz... Ik heb de tarieven van veel andere providers vergeleken, Belphin had de beste prijzen. nl. één tariefplan en één minuut bedrag, ik hoef niet na tellen hoeveel een gesprek mij gaat kosten.
 
Wat overigens wel opgemerkt kan worden, ik weet niet hoe dat bij Belphin zit, maar bij Skype betaal je geen starttarief. De kosten per minuut zijn voor lokale gesprekken inderdaad ietsje hoger dan bij KPN, maar bij KPN betaal je zo'n 5 cent starttarief, waardoor kortere gesprekken (3-4 minuten) met Skype alsnog goedkoper zijn, ondanks het iets hogere minuuttarief.
 
Bij Belphin betaal ik geen connectiekosten voor een gesprek :) , wat betreft het tarief van de lokale of internationale gesprekken hoef ik mij geen zorgen te maken, ik bel ongelimiteerd waar ik wil (binnen mijn tariefplan) voor een klein maandbedrag. :)
 
Je kunt je tel. abonnement bij KPN alleen opzeggen als je breedbandinternet via de kabel hebt. De meeste mensen zullen ADSL via de telefoonkabel hebben. Dus verplicht abonnement . Niet ??
 
Dat klopt. Maar je kunt best op kabel overstappen. Bovendien zijn er ook ADSL aanbieders die geen KPN abonnement vereisen.
 
Geplaatst door martti
Bovendien zijn er ook ADSL aanbieders die geen KPN abonnement vereisen.
Had ik laatst ook ergens iets van gelezen, ben benieuwd wie dat zijn.
 
Volgen mij heb je dan nog steeds je KPN belbasis/premium/budget abo-tje nodig, of zie ik dat verkeerd?
 
Weet ik niet zeker. Heb eens iemand horen zeggen dat je 'alleen de koperlijn van KPN moet huren voor een paar euro per maand'. Maar dat weet ik ook niet zeker.
 
Voor dutch web services moet je een adsl of kabel aansluiting hebben, indien bij kpn adsl lite minimum € 19,95
 
Oh? Nouja, dat is nieuw voor me. Excuses bij deze dan maar voor de foutieve informatie.

Dan maar met z'n allen overstappen op de kabel ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan