2 geluidskaarten -> koptelefoon & speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

SphiXS

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2002
Berichten
195
Goedenavond,

Sinds een tijdje ben ik in het bezig van enige dj programma's. Daarbij zou het wel handig zijn als ik mbv een koptelefoon eerst de liedjes kan luisteren en de mix via de boxen laat klinken. Standaard had ik op mijn moederboard al een geluidskaart, die ik niet gebruik omdat ik uit een andere pc een creative audigy 2 heb gehaald.
Heeft iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken? En welk dj programma hiervoor handig is?

Alvast bedankt!
 
Voor zover ik weet is dit hardwarematig niet mogelijk. Wellicht is er software in de handel die jou kan laten "luisteren" naar het ene, terwijl het "andere" naar de boxen wordt gestuurd, maar da's weer een ander hoofdstuk.

Waar ik wel aan zit te denken is een netwerkje van 2 pc's kort bij elkaar. Het originele bestand beluister en bewerk je op pc1 en vervolgens bewaar je de bewerkte versie op pc2 waar je die laatste versie dan weer op afspeelt. Zo zou het zonder meer moeten lukken.

Je hebt er alleen 2 pc's in een thuisnetwerkje voor nodig...............
 
Misschien is het toch wel mogelijk. De vraag is of de interne geluidskaart nog actief blijft als je er een andere kaart ingestoken hebt. Dit kun je controleren onder "geluiden en audioapparaten" in het configuratieschem. Ga naar "audio" en kijk of in de drie drop-down keuzelijstjes meerdere apparaten staan.
 
Beste Sphinx,

wat jij wil is wel mogelijk, maar daar heb je ten eerste een zgn. full duplex geluidskaart voor nodig. Die kunnen tegelijk opnemen en weergeven, zijn ook, als je wat kwaliteit wilt, aan de prijzige kant.
Wat je beter kunt doen en waar je veel leuke dingen mee kunt doen(ik doe het al jaren zo)is een mixertje gebruiken.

Fonz :thumb:
 
Dank jullie wel!

Btw: bij "geluiden en audioapparaten" kan ik alleen die audigy 2 selecteren.

Ik ga nou maar op zoek naar een mixertje :)
 
Hoeft echt geen Soundcraft mixer van €6000 te zijn.
Wanneer je naar de locale muziekwinkel gaat kun je je even orienteren en dan zoek je meteen even op marktplaats.nl bijvoorbeeld.
Zoals gezegd, ik werk al jaren zo met veel plezier en gemak.

Succes,
Fonz :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan