Draadloos netwerk aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stingray3000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2005
Berichten
3
Kan iemand in eenvoudig taalgebruik uitleggen hoe ik een draadloos netwerk moet aanleggen en wat ik daar allemaal voor nodig heb? Ik heb een Cable Modem van @Home, een ( Motorola SB5100E ). die is aangesloten op mijn Desktop met Windows XP Pro in de woonkamer. In de slaapkamer boven staat een vaste PC ( met windows 98 SE ) die niet is aangesloten op internet. Ik wil zowel beneden met de Desktop als op de slaapkamer ( van mijn dochter ) met de desktop draadloos kunnen internetten zodat ik van al die kabels etc. af ben.
PS: Niet te duur :(

Wie helpt me :confused:
 
Je koopt een accespoint en sluit die aan op je modem. Je koopt 1 of 2 draadloze netwerkkaarten of draadloze usb-dongels en installeert deze op de pc's. Dat is de simpelste uitleg die er is. Het moeilijkere werkje is om het accespoint te laten communiseren met je modem. Maar dat staat wellicht in de gebruiksaanwijzing die bij je accespoint zit. Ook de beveiliging zul je handmatig moeten instellen (wep-key/ mac-adressfiltering enz) Maar met een beetje kennis en hulp op dit forum moet het toch binnen een paar uur "in de lucht" zijn.

Nu alleen nog een accespoint en draadloze netwerkkaarten of dongels uitkiezen die voor jouw situatie/budget geschikt zijn.
p.s. accespoints prijzen lopen te sterk uiteen om een gemiddelde prijs te noemen. b.v. sweex is goedkoop en linksys weer duurder
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de uitleg

Bedankt vootr de snelle reactie, ik ga gauw even wat spul aan schaffen hiero, en kijken als ik het aan de praat krijg :rolleyes:

Ik ga nu even op zoek naar onderdelen

Nogmaals bedankt :thumb:

Stingray3000
 
Ik wou nog even reageren over mijn netwerkje,

Ik heb een SMC router gekocht en 2 USB stiften, en het werk als een zonnetje

Nog bedankt voor de reactie.:thumb:

Greetingz : Stingray3000
 
Let even op dat je je netwerk ook beveiligd door mac adress control en/of WEP in te schakelen. Dit om te voorkomen dat je buurman via jouw draadloze netwerk internet op kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan