SItecom USB adapter 54M WL-113

Status
Niet open voor verdere reacties.

Waal

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Berichten
5
Is er iemand die mij kan helpen?

Er is een draadloos netwerk beschikbaar waar je via een certificaat kan aanmelden. Eerder al een PCI netwerkkaart gebruikt maar vanwege beperkt ontvangst overgestapt naar sitecom Wireless adapter WL-113.

Nu is mijn vraag;
Ik kan het netwerk wel zien, maar kan me niet aanmelden. Hoe kan ik dit oplossen. Ik heb namelijk geen IP adres e.d maar die had ik met die PCI kaart ook niet nodig.

Wie weet wat ik moet doen?

Met vriendelijke groet,
 
Een ip adres heb je altijd nodig om op een netwerk te komen. Controleer eens of je instellingen van je draadloze netwerk goed staan. In de services moet wireless zero configuration op gestart staan. Waar staat je authenticatie op? Een eventueel certificaat moet je accepteren voordat je op het draadloze netwerk komt.
 
Bedankt voor de snelle reactie,

Ik zal in het kort een situatieschets geven.

Ik woon in een flat naast mijn school. Op deze school ligt een wireless netwerk. Ik heb een certificaat gekregen wat ik moest installeren.

Met die PCI kaart hoefde ik ook geen IP adres in te voeren. XP herkende het netwerk en ik kon me aanmelden. Met die USB adapter lukt het gewoon niet.

Zou het eventueel iets te maken kunnen hebben met de firewall en virusscanner van McAfee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan