meerdere mpg naar 1 dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonvandermeyde

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Berichten
412
Hallo

ik heb een paar filmpjes gedownload. Het is van het formaat mpg. Nu wil ik dat al deze filmpjes op 1 dvd komen en dat ze automatisch achter elkaar afspelen :D .
Ik heb wel gelezen hoe je het met 1 mpg naar een dvd moet maar niet met meerdere ;) . Ik hoor het graag

:thumb:
 
Als je bijvoorbeeld Windows Moviemaker zou gebruiken, kun je ze gewoon achterelkaar zetten en in 1 keer op een DVD branden.
Supersimpel.

Succes,
Fonz :thumb:
 
Domme vragen bestaan niet.
Het hangt van je speler af.
Die van mij wel.
Maar als jij gewoon opvolgt wat er in Moviemaker gesteld wordt. komt het helaam goed.
Wel geduld hebben, want het omrekenen duurt even.

Succes,
Fonz :thumb:
 
Voert MS MM ook mpg uit?
Wmv is niet erg compatibel met de meeste (LEES:bijna alle) DVD-spelers.


Of misschien gewoon naar een data-DVD branden?
De meeste DVD-spelers ondersteunen MPG1 en MPG2...
 
MS MM kan ook met mpg overweg.

Fonz :thumb:
 
Je wil het zaakje toch branden en niet opslaan?
Als je alle stappen doorloopt van MM en je hebt een goedwerkende DVD brander, moet er aan het einde van dit proces gewoon een kant en laar DVD'tje uit de brander komen.

Fonz :thumb:
 
Oja, effe aant slapen geweest.

Maar mij is het nog steeds niet duidelijk...

Wil je nu je filmpjes op een DVD zetten, in hun origineel formaat, wat toch de meeste DVD spelers ook afspelen,
of
omzetten naar DVD formaat zodat je een map video_ts en dergelijke krijgt.

En wil je ze echt AAN ELKAAR. of gewoon na elkaar afspelend?
 
video_ts map... dat het gewoon 1 geheel wordt of aparte stukjes maakt niet uit. Ik zal het ff uitleggen. Ik heb ongeveer 20 spongebob :)P) afleveringen gedownload van mpg formaat nu wil ik deze allemaal op 1 DVD zetten zodat ik ze allemaal kan zien wanneer ik wil. Een menu hoeft niet ofzo... gewoon dat ze er op staan en als ik hem in de dvd speler (of ps2) doe dat ie ze dan afspeelt. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is...

:D :p

:thumb:
 
Nog een keer dan.
Je start MM op.
Importeert en sleept een voor een de Spongebobjes naar de tijdlijn in de gewenste volgorde. Je kunt ze zelfs nog een beetje bijknippen en plakken.
Dan staan ze achter elkaar..
Geen overgangen of menu's?
Dan ga je naar de laatste opdracht, maak DVD. Daar klik je op en dan gaat je PC aan het rekenen.
Na een uur of drie(pak em beet)is het bestand klaar wat ie dan automatisch op een DVD brand. Mits je een werkende DVD brander en leeg schijfje hebt natuurlijk.

Fonz :thumb:
 
ja maar dat duurt echt lang want als ik al die spongebob dingen importeer gaat ie eerst nog allemaal scenes maken... of kan ik dat uitzetten. En waar staat "maak DVD"? Ik heb trouwens wel de engelse maar dat maakt niet uit neem ik aan..?
:confused:
 
Laatst bewerkt:
A.J., waarom moeten ze aan elkaar?

PS: mpeg --> dvd

Of ze gewoon als een data-dvd branden met nero, de meesten zullen gewoon afspelen.
 
Dat wil hij toch?
Hij hoeft geen menu, of een track indeling, dus dan kan ie ze net zo goed aan elkaar plakken toch?
 
Ik heb toch nog een vraagje. Als ik alle filmpjes importeer gaat ie eerst nog 40 scenes per filmpje aanmaken... en dan moet ik die scenes weer in de tijdbalk slepen... is er geen snellere manier....?:confused:
 
Dat komt omdat iedere filmpje in scenes is onderverdeeld.
Iedere camerawisseling, of andere minimale pauze in zo'n filmpje wordt automatisch herkend als een "scene".
Vaak is dit geweldig makkelijk en heel soms, zoals in jouw geval is het eventjes wat meer werk.

Fonz :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan