2 Domeinen in 1 server?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin01

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
159
Hey!

ik loop stage op een school. Het is hier zo geregeld dat de ICT binnen de school is uitgeleverd aan een bedrijf. Dit bdrijf beheerd de server en ik als "ICT-er" binnen de school mag wat basis dingen op 't netwerk doen.

Ik heb gelukkig ook een "eigen" netwerkje dat los staat van het grootte :D ben ik ook erg blij mee. Maar internet wil ik wel van de "grootte" server halen. Dus heb ik 2 netwerkkaarten in mijn "eigen" server zitten,
1. gaat naar de switch van mijn netwerk.
2. gaat naar de grootte server voor internet.
Nu heb ik de 2de zo ingesteld (qua IPadressen) dat ie bij het "grootte" netwerk hoort, anders krijg ik geen internet. Maar zodra ik opnieuw opstart meld heel mijn server bij het grootte domein aan. DHCP en al :confused: Ik los dit nu al een tijdje op door de 2de netwerkkaart bij m'n eigen netwerk toe te voegen, opnieuw op te starten en weer terug bij het "grootte" domein...
Op allebei de servers wordt Win2003Server gebruikt, maar zoals gezegd mag ik NIETS maar dan ook echt NIETS op de grootte server.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is... :confused:

Hoe krijgt ik internet, ook na een re-boot, gewoon goed werkend?? HELP
 
Dit kan veel eenvoudiger.
SLuit je eigen netwerkje aan op een normale router.
Pak een internet lijn van de router van het grote netwerk, en stop die als UPLINX in je eigen router.
Maak op je eigen entwerk je eigen werkgroep naam.
Dan heb je je eigen entwerk, met een internet verbinding van buitenaf.
Meerdere routers achter elkaar "uplinken" kan prima.

In je eigen pc dus ook maar 1 netwerkkaart.

Je kunt ook meerdere werkgroepen instellen.Dan kun je tijdens het surfen op windows verkenner simpel switchen.
 
Kan het niet zoals ik het nu heb...?
De stagair voor mij heeft 't op deze manier aangelegd... :(

ik hou namelijk niet zo van verbouwingen :p
 
is geen verbouwing. Is gewoon die ene kaart niet gebruiken.
werkgroepnamen van je eigen netwerkje aanpassen.
Kabel die nu in je 2e netwerkkaart gaat en van de grote server komt, eerst in je eigen router steken, op poort UPLINX.
Da's alles.
Verbouwen? Nee. Stekkertjes omsteken. 2 min. werk incl configureren.

Je kunt wel van de handelingen die je doet om je kaart bij je eigen netwerk aan te melden, een macro maken, en die met windows laten meestarten.
 
Hoe bedoel jij inloggen?

DHCP zie ik namelijk niet als inloggen op een domein hoor ... dat is alleen voor je netwerk.
Maar als je van DHCP af wilt, dan zul je op de 2e kaart een vast ip-adres moeten ingeven.

Of bedoel je dat jouw dhcp-server op het grote domein staat te werken? Dan moet je de dhcp-server instellen zodat ie alleen op het eigen netwerk staat uit te delen. Of je moet daar ook vaste ip-adressen gebruiken.

Je kan zelfs 2 domeinen in 1 netwerk laten draaien, mits je maar goed oplet dat je geen 2 dhcp-servers hebt, en dns-instellingen enzo wel verschillend zijn.
Dus misschien iets duidelijker zijn wat nou precies de problemen zijn, als bovenstaande tips niet helpen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan