Verbinding "zeer laag"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Waal

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Berichten
5
Ik maak verbinding met een MSI 2.4 Ghz 54Mbps van het merk MSI wireless netwerkkaart met een draadloos netwerk. Als ik eenmaal verbinding heb is ie echt supersnel, maar helaas is de verbinding "zeer laag".

Wat kan ik hier aan doen? :rolleyes:

Ik heb gehoord dat er versterkers te koop zijn, kan alleen nergens vinden waar.

Groeten,
 
Als de verbinding nu al slecht is, zal je met een versterker het slechte signaal versterken. M.a.w. de kwaliteit blijft slecht. Beter is het om te proberen om met een goede externe antenne (zelfbouw) te werken die het signaal b.v. bundelt en in de richting "straalt" die je wilt. Op die manier heb je een kwalitatief goed signaal dat ook nog eens verder komt. Minder last van refelectie enz. Ik heb zelf een Biquad antenne gebouwd waarmee ik enkele kilometers ver kom, de andere partij heeft dan ook zo'n antenne.
 
Hoe kan ik zo'n antenne maken?

Met de antenne van de andere partij kan ik niets doen omdat ik gewoonweg niet weet waar die staat!
 
Je kan ook je draadloze router beter plaatsen en de antenne's beter richten.

Zorg dat je gewoon zo dicht mogelijk bij de router zit.
 
Als ik het goed begrijp maak je gebruik van een signaal dat niet van jezelf is? Je logt dus in op een accespoint waar je de exacte locatie niet van weet? Op je kaart kun je een externe antene aansluiten, waarschijnlijk is dat een rp-sma aansluiting (redelijk standaard) Op www.wirelessnederland.nl vind je bouwschema's van zulke antenne's die je kunt gebruiken. Ook kan je ze bijna kant en klaar kopen bij 1 van de shops die adverteren op die website, alleen nog in elkaar solderen. Maar dan is het een kwestie van de antenne goed uitrichten. het werkt het beste als je vrij zicht hebt op de locatie van het accespoint, dus geen bomen, huizen etc. er tussen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan