Photoshop 7.0 boeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

KAL EL Limited.

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
66
Hoi,

Ik wilde vragen of iemand hier een goed boek kent dat ik kan gebruiken om photoshop te leren gebruiken, of misschien wat software tutorial voor Photoshop?

Iemand een idee.

Groetjes.
 
Photoshop 7 voor Dummies.
Een erg duidelijk en overzichtelijk boek.
ISBN-90-430-0656-4

Succes,
Fonz :thumb:
 
Met Tutorials bedoel ik software programma's die je met filmpjes en gesproken commentaar begeleiden.

Ik heb eens een keer "Total Training Photoshop: Tips and Tricks". gevonden en gedownload, erg goed, je wordt door een beroemde professionele fotograaf/photoshop gebruiker begeleid. Alleen je moet behoorlijk gevorderd zijn wil je het volgen.

Ik ben derde jaars student FotoAcademie en ik weet wel veel over fotografie en dan is zo'n "voor Dummy's" boek erg "dom", ik heb er doorheen gebladerd en vond het maar niks.

Ik heb nu mijn eigen filmscanner aangeschaft en ik wil er graag een boek bij dat ik kan combineren met Photoshop 7.0 en mijn bijna professionele kennis over fotografie.

De flashfocus serie ziet er goed uit.
 
Wanneer je zoals je zegt veel van fotografie afweet en de Training al gevolgd hebt middels een gedownloade tutorial, waar heb je dan in vredesnaam een boek voor nodig?
Misschien is het dan handig om voortaan je vraag wat duidelijker te stellen.
Je zegt zelf al dat de Flashfocus een goede serie is.
Excuses voor het feit dat ik niet direct uit je vraag begreep dat ik met een bijna professional van doen had.
Excuses dat ik probeerde te helpen.

Succes,
Fonz(een professional)
:thumb:
 
Hmmm,

Ik heb wel een zooitje site in mijn favorieten staan voor Photoshop.
Deze site heeft veel tuts over foto bewerking. (effects en retouch)

Misschien heb je daar wat aan?
 
Bedankt A.J, Ik stel je hulp erg op prijs, maar je hoeft niet gepikeerd te reageren, als ik die "dummie" boeken afkraak dan is dat niet persoonlijk bedoeld. En die Tutorial heb ik niet afgemaakt omdat ik die te hoog gegrepen vond. Die ging er vanuit van een al hoge kennis van digitale beeldbewerking. Ik ben meer iemand van de "traditionele" fotografie en ik moet nog veel leren.

Ik zou in ieder geval graag eens meer van die "Photoshop" links willen hebben die je hebt gebookmarkt 'Forza Utreg'.

Mag ik er meer van alsjeblieft ??
 
Heb ze ff gezipt voor je.

Weet niet of ze allemaal nog online zijn maar ik dacht van wel.
Ook Googelen doet wonderen als je iets specifiecs zoekt.
 

Bijlagen

  • ps tuts.zip
    5 KB · Weergaven: 32
Hé,

Ik heb geen idee of je dit allemaal nog leest omdat je niet meer reageert, maar ik heb hier nog een forum gevonden die én over PS én over fotografie gaat.

http://www.shootnshop.nl/forum.php

En die heb ik gevonden met deze Google zoekopdracht ;)

L8r
 
Hij is ook voor de topicstarter bedoeld.
Helaas een beetje cynisch.
Maar kon het niet laten.

Fonz
 
Het is af en toe zo zonde van onze moeite.
En toch blijven we het doen.
Ach, zal er wel bij horen.

Fonz :thumb:
 
Nou,

Het valt mij de laatste tijd wel op dat topicstarters niet meer reageren.
Ze kunnen op zijn minst vertellen of het gelukt is of dat ze er wat mee kunnen.

Heb gisteren mijn lijst is bekeken van "aangemelde onderwerpen" en die was schrikbarend....op heel veel was ik de laatste die gereageerd heb.

Zoals jij al zegt: dat zal erbij horen...

Zo; nu weer ontopic ;)
 
En daar sla je de spijker op z'n kop.
We zijn gedegradeerd tot een luxe zoekmachine.
Helaas.................................

Fonz :thumb:
 
Godsamme zeg, wat een vijandigheid A.J. En dat allemaal omdat ik die Dummy boek afkraak. Je hebt zes keer gereageerd op mijn topic en vijf daarvan zijn kleinzielige opmerkingen van iemand die weer laten blijken dat die op zijn pik is getrapt. Heb je het soms zelf geschreven ? Ik ben niet geinteresseerd in dat boek, "move on with your life".

Een "bijna professional", gutte gut wat heerlijk subtiel cynisch zeg ben blij dat je er op wijst had het anders echt niet opgemerkt. Maar ja dat klopt ik ben een "bijna professional" en ik ga dus niet een boek lezen waar ze je de eerste dertig bladzijden gaan uitleggen hoe je een bestand moet opslaan( <---ik ben hier effe aan het overdrijven, "kon het niet laten").

Forza Utreg ik ben je dankbaar voor je links, zal ze zeker bekijken, maar ik ben deze topic gestart om te vragen naar de ervaringen van mensen met boeken over photoshop of software over photoshop. Ik vraag niet of die bestaan en waar ik ze kan vinden, ik weet ook wat google is. Werken vanuit een boek vind ik veel prettiger dan vanuit websites.

Ik apprecieer je hulp, maar je moet me niet een lijst van 20 websites opsturen en verwachten dat ik dezelfde avond alles heb bekeken.

Wil je niet gedegradeerd worden tot een "luxe zoekmachine" gedraag je daar dan ook niet naar.

Groetjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan