geluid valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonmagielse

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2001
Berichten
182
Ik heb een vervelend probleem met het geluid op de pc. Met regelmaat ben ik het geluid kwijt. Installeer dan opnieuw sounddriver en dan kan ik er weer een tijdje tegen. maar bij ieder storinkje is het weer weg b.v.bij een vastloper of zo, kan hetzijn dat ik kazaa lite van de pc moet verwijderen. Of moet ik sounddriver in een bepaalde directory plaatsen, die heb ik gedownload.

m.vr.gr.

ton magielse.
 
Het maakt niet uit waar Windows de driver ophaalt.
Als hij deze maar weet te vinden. Of jij geeft de map aan.

Is het wel echt je geluidskaart? Of brengt de mediaplayer dit tot uiting door geen geluid te geven?
Deze kan n.l. met verschillende plugins niet overweg. O.a. die van Nero vond mijn mediaplayer niet zo leuk.
Ook schijn je niet alle codecs te kunnen installeren.
Sommige veroorzaken samen ook conflicten.
 
geluid valt stees weg

Elisa.
Ook de systeemgeluiden doen het dan niet meer dus het ligt volgens mij niet aan mediaplayer. En als ik de sounddriver opnieuw installeer doet het geluid het weer. Jij had het over codecs wat bedoel je daarmee?

ton magielse.
 
Tsja codecs........het zijn kleine vertalers van het soort film of muziek dat je hebt. Als je geen codec voor MP3 Pro in huis hebt kun je het dus ook niet afspelen. Heb je divX codecs hebt kun je geen DivX afspelen. Dat is de strekking. Als je een aantal codec pakketten hebt geinstalleerd en je hebt niet even gekeken wat het inhield dan heb je kans dat er twee bijzitten die met elkaar in conflict komen. Er wordt voor gewaarschuwd. Ik heb het al een paar keer voorbij zien komen. 1 daar van is iets met G-.....

Maar, als jouw systeemgeluiden het ook niet doen :8-0:
Als je bovendien niet weet wat codecs zijn dan denk ik niet dat je ze geinstalleerd hebt.

Heb je wel eens gekeken op de site van je audiokaart?
Als er een bug inzit dan wordt er een update neergezet. Dat is eigenlijk het eerste wat je met doen.

Typ in Google driver, naam van de firma en het type.
Als je het type niet weet download dan even EverestHome (ook te vinden met Google)
EverestHome kan je haarfijn vertellen wat je in huis hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan