computer aansluiten op versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
340
Ik wil graag mijn computer aansluiten op mijn versterker om muziek van mijn harddisk met goede kwaliteit te kunnen luisteren (via goede geluidsboxen). Ik heb aan de achterkant van mijn computer 3 ingangen. 1 Line-in (pijltje wijst zelfde richting dan ingang, kleur lichtgroen) waarop de kleine luidsprekertjes van de computer op zijn aangesloten, 1 line-uit (niks aangesloten, blauw), 1 ingang voor microfoon, roze. De ingangen zijn er voor ministekkers.
Ik neem aan dat ik de line-out (blauwe) aansluiting moet gebruiken voor aansluiting op mijn versterker ???

Tweede vraag: Ik moet een lange draad kopen hiervoor (15 meter). (ik wil geen wireless gebruiken). Ik neem aan dat deze 4 aderig moet zijn (2 voor elke luidspreker). Ik zie echter naar mijn kleine luidsprekers 2 aderige draad lopen. Hoe kan dat, of is elke van deze 2 draden dubbel ??. Wat is de naam van de draad ?? Moet ik hierop een stekkertje aan de ene kant solderen om op de computer aan te sluiten ?? Het andere uiteinde stekkers solderen die passen op mijn versterker ??
 
Hoi Tryer,

Ik heb mijn laptop aangesloten op mijn stereotoren.
Aan de laptopkant gaat dit weliswaar via mijn hoofdtelefoon uitgang, maar op mijn stereotoren maak ik gebruik van de aux ingang(of is het nu toch uitgang?) die nog op de versterker vrij was.
dit doe ik doormiddel van een snoer met tulpstekkers (je weet wel zo'n rode en witte plug) aan de stereotoren en aan de laptop dmv een zgn mini-jack
(klein verloopplugje; zo een als aan de hoofdtelefoon van een walkman)

In jouw geval zou de mini-jack dus op je geluidskaart moeten en de tulp op je versterker
Muziek afspelen? pc en versterker aan --> aux keuze en draaien maar.

succes

Koen
 
Bedankt voor je antwoord,
Ik wil graag nog wat info over de draad die ik moet kopen en over het zelf solderen (?) van stekkers ??
 
Hoi Tryer,

Ik heb gewoon een kabel, van 15mtr,met aan elke zijde zo'n rode en witte tulpstekker gekocht,weet niet hoe zo'n kabel heet, maar het is zo'n kabel die je gebruikt om b.v. je cd speler op je versterker aan te sluiten, en een van verloopplug van tulp naar mini jack

Kabels zijn te krijgen in electronica zaken en zo.
De mijne komt van de markt, dus keuze volop

gr.
Koenie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan