bluetooth headset op pc aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Epic

Hoofdbeheerder
Forumleiding
Hoofdbeheerder
Lid geworden
10 jan 2002
Berichten
7.377
Besturingssysteem
openSUSE Tumbleweed
Office versie
LibreOffice
Hallo,

Ik wil een draadloze bluetooth headset op mijn pc aansluiten (bij de locale pc-boer denken ze dan het moet kunnen) maar krijg het geheel nog niet werkend.

Ik heb de volgende onderdelen:
- Conceptronic bluetooth USB adapter
- Conceptronic wireless bluetooth headset

Na het installeren van de adapter krijg ik de volgende twee icoontjes in de taakbalk:

blue001.jpg


Via de tweede (blauw/wit) kan ik de headset toevoegen als nieuw bluetooth apparaat:

blue002.jpg


Ik heb (omdat het niet werkte) op het tabblad COM-poorten twee poorten toegevoegd. Dat maakt geen verschil.

Via het eerste icoontje (blauw/rood) krijg ik de volgende melding:

blue003.jpg


Ook op een andere pc lukt het me niet. Kan iemand me vertellen of het wel mogelijk is wat ik wil en zo ja, hoe? Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Het is mogelijk, want het is gelukt. Onder andere met hulp van dit draadje. Helpmij rulez :p.

Voor de volledigheid, ik heb het volgende gedaan:

Na installatie van de drivers voor de dongel in apparaatbeheer (crtl+r --> devmgmt.msc) de volgende stappen doorlopen:

Stuurprogramma bijwerken:

blue005.jpg


blue006.jpg


blue007.jpg


blue008.jpg


blue009.jpg


Het icoon dat in de eerste post rood was is nu wit, via deze (dubbel klikken) kon ik verbinding maken met de headset.

Als laatste heb ik in het configuratiescherm, bij geluiden en audioapparaten de audio apparaten op bluetooth gezet:

blue010.jpg
 
Bedankt voor je uitleg, daar hebben andere mensen ook nog wat aan.
 
Bedankt voor je uitleg, daar hebben andere mensen ook nog wat aan.

De tips op deze pagina helpen niet met mijn probleem. bij deze wizard wordt mijn headset ook niet gevoden.

Ik heb al enkele weken een jabra bluetooth headset.

Heb deze niet alleen aangeschaft voor mijn samsung mobile telefoon maar wil deze ook samen met mijn notebook gebruiken waarvoor een bluetooth 2.0 kaartje is aangeschaft.

Dit zou toch geen enkel probleem moeten zijn zou je wellicht zeggen. Bluetooth is tenslotte een wereldwijde standaard.

Niets is minder waar de computer heeft niet de intentie om enig het signaal van de bluetooth headset te herkennen. De computer van de buren wordt wel gevonden, die geheel toegankelijk was, niet erg verstandig, ik heb de brave man hier over ingelicht.

Ook mijn Samsung mobile telefoon wordt moeiteloos herkend, kan moeiteloos bestanden heen en weer kopieerden.

Ik heb er inmiddels een stereo headset bijgekocht een Nokia BH-501 dacht misschien is die oude gewoon kapot.

Maar nee hoor ook deze wordt niet gevonden door mijn notebook. Ook op een andere notebook geprobeerd, ook niets.

Waarom worden deze headsets niet gewoon herkend.


Hoe krijg is dat ding aan de gang? Wie heeft hier ervaring mee?

Wat gegevens

Dell inspiron 6400
Duo 2 core processor T7200 2x2 Ghz.
Intell 945 Chipset.
Ati X1400 grafische kaart.
2 G 667 Mhz geheugen.
Dell wireless 355 module with bluetooth 2.0 + EDR technology “fabrikant broadcom”
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan