Film op vcd of dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfons221

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Berichten
90
Heb enige teken films (VHS) kan die wel op de Hd zetten en omzetten naar mpeg maar krijg die niet branden op cd noch dvd met nero al gepoogd hij brand maar er staat niets op.
wie weet raad.
 
Wat wil je dan branden?
Normaal gesproken moet Nero weer een poos gaan werken voordat hij de boel kan branden.
Varieert van half uur tot 2 a 3 uur.

Ook las ik het volgende mbt vcd:
(als je moeite hebt met het Engels zeg je het maar.

*********************************************Eh, sentence was bit confusing.

If you have MPEG-1 files and you want to burn them to VCD.cfm" , you should first try to drag and drop those files to Nero with VCD.cfm" VideoCD template selected from Nero.

If Nero doesn't complain about the files and accepts them ok, you're good to go, just burn them and you have VCD disc.

If Nero whines about the files and gives you an uncompatibility error, read the error and act based on that:

-Most of the incorrect MPEG-1 files have valid framerate and video size, but their structure is not valid. This can be fixed without re-encoding by using TMPGEnc; open TMPGEnc, go to MPEG Tools and select Demux and Demux your file. Then select Multiplex/Mux and select the two files Demux just created and select VCD.cfm" VideoCD as your format and Mux those files back together. Now you _should_ have valid VCD compatible MPEG-1 file that can be burned with Nero.

-If your files are not in correct framerate or their picture size is incorrect, just forget it. Re-encoding is only option and quality after that is horrible.

You can use a tool named Sassonic, but don't ask me how do get it, cause i couldn't download it anywhere.
If you can convert it to Bin/cue you can make it with Cdrwin. (i recommend version 3 because version 5 sucks on xp)
********************************************

Wat voor'n Mpeg heb je? 1 of 2?

Trouwens, wat ik bedenk....stop je wel een +dvd in een +brander of een - in - ?
 
Laatst bewerkt:
Film op vcd

Ik versta wel een beetje engels maar niet zoveel,dat filmpje heb jk geconverteert van avi naar mpeg gewoon geen 1 of 2 gewoon megp,en heb al veel gedaan,eerst recht op schijf dan met nero"maak een film" maar ik kan het enkel zien maar krijg het niet op schijf,ik werk met een TVPc kaart nu heb ik zo een duur spul ook gzbrobeerd "HP Movie Writer''van Hp;die neemt gekochte filmen niet aan die zouden beveiligt zijn.
 
Heb je je brander gecontroleerd of hij + of - schijven moet of kan hebben?
Je hebt Mpeg 1 en 2. Verschil is er dus wel.
Als iets beveiligd is krijg je aan alle kanten problemen.

Eerst had je het over VHS nu over Avi. Dat is wel wat anders.
Er zijn programma's (trial of freeware) om Avi te verwerken. Avi2Dvd Avi2vcd enz enz.
Ga daar eens naar zoeken.
Als mij iets niet lukt met Nero zoek ik gewoon een ander programma op.
 
Geplaatst door Elisa
Heb je je brander gecontroleerd of hij + of - schijven moet of kan hebben?
Je hebt Mpeg 1 en 2. Verschil is er dus wel.
Als iets beveiligd is krijg je aan alle kanten problemen.

Eerst had je het over VHS nu over Avi. Dat is wel wat anders.
Er zijn programma's (trial of freeware) om Avi te verwerken. Avi2Dvd Avi2vcd enz enz.
Ga daar eens naar zoeken.
Als mij iets niet lukt met Nero zoek ik gewoon een ander programma op.

Alles op een rij,heb film van VHS video rec op qe Hd staan heb ze,omdat in AVI is,omgezet naar Mpeg,en via nero naar cd "gebrand,je kan dat goed zien aan een Philips brader,na het branden staat er gewoon niets op de cd.het filmpje van 2minuten als test.
 
MPEG 1 of 2?
Maar hoe als cd gebrand. Als vcd?
Of als gegevens? Dat lijkt me niet in ieder geval.
 
Ik hoop eigenlijk dat dit programma het naar een ander formaat omzet. Sommige programma's fietsen dan door met branden. Andere stoppen. Dan zou je alsnog Nero moeten nemen.
Ze gebruiken zowiezo Nero om te branden denk ik.
 
Geplaatst door Elisa
Ik hoop eigenlijk dat dit programma het naar een ander formaat omzet. Sommige programma's fietsen dan door met branden. Andere stoppen. Dan zou je alsnog Nero moeten nemen.
Ze gebruiken zowiezo Nero om te branden denk ik.
Dat loopt lekker maar branden....met geen enkele brander prog.
 
Neem de originele Avi en start Nero Vision.
Hou maar even het originele startmenu en kijk hoever je komt.
 
Geplaatst door Elisa
Neem de originele Avi en start Nero Vision.
Hou maar even het originele startmenu en kijk hoever je komt.
dat is allemaal al gedaan,maar het is opgelost met¨Pinnacle studio 8 aleen is de kwaliteit niet goed heb het in avi gedaan,vraag is nu hoe de kwaliteit verbeteren,denk niet dat mpeg dat bied ?
 
Mijn man heeft in ieder geval al zijn video-banden ook overgezet naar de pc in mpeg2 formaat.
De beste kwaliteit krijg je door op dvd te branden.
Verlies van kwaliteit is er zeker.
 
Geplaatst door Elisa
Mijn man heeft in ieder geval al zijn video-banden ook overgezet naar de pc in mpeg2 formaat.
De beste kwaliteit krijg je door op dvd te branden.
Verlies van kwaliteit is er zeker.
Mag ik vragen met welk programma uw man dat gedaan heeft.
Alvast bedankt
 
Het waren snoertjes van Trust en hij kreeg er Ulead als programma bij. Hij had liever de Hollandse Pinnacle en daarmee liep prima.
 
Geplaatst door Elisa
Het waren snoertjes van Trust en hij kreeg er Ulead als programma bij. Hij had liever de Hollandse Pinnacle en daarmee liep prima.
Thx heb studio 8 van pinnacle
 
Film op

Iedereen bedankt,
het is opgelost neem de film op via Pinnacle 8 en zet die in mpeg 2.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan