VHS naar DvD lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartje63

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
5
Met programma Pinnacle Studio Version 9 probeer ik mijn VHS-video banden over te zetten op DvD. Helaas lukt het niet. Halverwege kapt de computer ermee, sluit af en start opnieuw op.
Van Pinnacle Studeo 9 lukt deel 1 = capture (= opnemen VHS-film naar computer) wel. Deel 2 = edit lukt eveneens. Deel 3 = make movie mislukt aldoor. Bij het opstarten van deel 3 geeft het programma CPU Cool een waarschuwing af: "Error Box waarschuwing!!! schijf 4. Waarschuwing van de S.M.A.R.T. parameters grof. Leesfouten van 64 op de 65".
Aangezien deze waarschuwing mij geheel niets zegt, ga ik toch door en start deel 3 op. Na ca 2 uur kapt de computer, sluit af en start opnieuw op.
Ra, ra wat is hier aan de hand. Kan iemand mij helpen?

Enkele gegevens van mijn computer.
CPU type: AMD Athlon 1000Mhz
Syst. geheugen: 512 Mb
Harde schijf: 30 Gb + 120 Gb
PCTV kaart: Terra Cinergy 600 TV
 
Heb je alle updates van Pinnacle?
In welke map laat je "de film" opslaan? Is er nog genoeg ruimte op die schijf?

Fonz :thumb:
 
Nee ik heb niet de laatste updates.
De weggeschreven gegevens worden naar G geschreven = de tweede harde schijf van 120Gb. Deze grootte lijkt mij voldoende.
 
Dat lijkt mij ook.
Dan is het misschien toch eerst even verstandig om de updates te downloaden, die zijn er niet voor niets.

Fonz :thumb:
 
Smart heeft met je HD instelling te maken, ik vermoed ook dat daar je probleem zit.
Hoe heb je, je HD's geformateerd?
Een Fat16 gaat maar tot 2GB, Fat32 kan tot 4GB aan, is vermoed echter dat jou bestand groter wordt dan dit.
Oplossing zou zijn een deel of de hele 120GB te formateren in NTFS formaat. (ik neem aan dat de 30GB o.a. je C:-drive bevat en de 120 er later bij gekomen is).

Let op bet het formateren kan je data kwijt raken, maak dus altijd een copy van alje data voor je begind en als je niet zeker weet hoe je e.a. moet doen, stel dan eerst een vraag op bv helpmij, voorkomen van problemen is nog altijd beter dat ze naderhand proberen ze op te lossen.
 
De eerste schijf is 30Gb groot en is ingedeeld in 2 partites, C = 10Gb en D = 20 Gb. De tweede schijf is inderdaad er later ingebouwd en beslaat alleen D = 120 Gb.
Beide HD's zijn in NTFS formaat geformateerd.
 
Weet niet of je probleem nog bestaat

Als je S.M.A.R.T. meldingen krijgt, gaat er iets niet goed met je HDD.

Maar of je in deze CPU Cool moet vertrouwen weet ik niet.

Als je tijdens boot geen smart boodschap krijgt en je hebt smart ook niet uitgezet in je bios, gooi dan CPU cool er eens af.

Bij het renderen legt Pinnacle bijna 100% beslag op je processor, ik denk dat CPU Cool over zijn nek gaat.

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan