pc aan netwerk toevoegen via 2de lan op wifi pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

K-RHYM3N@L

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
2
Hallo, ik heb dus een pc(winxp sp2) op draadloos netwerk(verbonden met adsl modem/router)met nog een vrije onboard lan,waar ik graag nog 1pc(win95b) met crossover netwerkkabel wil aanhangen om bestanden en internet te delen.Heb alles eens aangesloten,maar krijg een raar ip adres(soms geen) voor de lan verbinding op de xp pc.Als ik de optie internet delen aanvink op wifi of lan krijg ik de foutmelding:"er is reeds een lan-verbinding geconfigureerd met het ip adres dat voor automatisch ip adressing nodig is.De win 95b pc krijgt totaal geen ip.

ip adres :169.254.241.132
subnetmasker :255.255.0.0

Dit is het enige wat je krijgt als je de status van lan xp opvraagt.
Weet er iemand wat ik fout doe?
 
Laatst bewerkt:
Vanuit de router een crosscable naar de win95 pc gaat niet werken.
Moet gewoon een stright (rechttoe) cable zin.
 
Geplaatst door puppie
Vanuit de router een crosscable naar de win95 pc gaat niet werken.
Moet gewoon een stright (rechttoe) cable zin.

De crosscable is rechstreeks verbonden tussen de 2 pc's,eerste pc met win xp sp2 is draadloos verbonden met draadloze router met ingebouwde adsl modem.Op deze pc zit nog een onboard lan kaart,vanwaar de crosscable uit vertrekt naar de win 95 pc.Ik wil dus de draadloze(wifi lan) netwerkverbinding via de 2de gewone (ethernet lan) netwekverbinding op de win xp pc delen.Op de router zit nog een 2de pc met gewone netwerkkabel,die normaal werkt in netwerk met de eerste pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan