video naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulusje

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
Berichten
343
hoi
weet niet of de vraag hier goed staat
Ik heb een disney collectie video banden iets van 130 ofzo.
Nu wil ik die zonder kwaliteits verlies op dvd zetten hoe kan ik dat het beste snelste en makkelijkste doen en wat heb ik er voor nodig.
bvd:eek:
 
ik zou zeggen een capture-kaart omdat de mijne in real time opneemt en al goed comprimeert wat ook leuk is wat plaats beteft

maar zou naar schijnt ook gaan mijn een gewone tv kaart
 
Het gaat inderdaad met een tv kaart
Daarbij een Trust setje met snoeren. (ong. 70 euro)
Bij dit setjes zit tevensUlead Video.
Je kunt dus direct aan de gang.
Mijn man heeft het echter met Pinnacle gedaan omdat hij dit programma al kende.

Als je videoband nog goed is dan lukt de kwaliteit aardig maar zodra er wat storingen in zitten of je moet een paar keer heen en weer spoelen dan zie je dit soort storingen weer op de film in Pinnacle of Ulead of de boel loopt vast.

Wij zijn klaar met overnemen dus: Te koop Trust setje:D
 
maar als ik het via een tv kaart op me pc zet kan ik het daarna direct branden,of moet ik eerst nog vaan video naar dvd bestand omzetten ofzo?
trust setje €10,-:eek:
 
Je haalt het binnen in Ulead of Pinnacle als een mpeg.
Vervolgens brand je er een dvd mee.Duurt wel een poos.

Waar ik nu toch wel aan twijfel....capture of tvkaart.
Ik zal zo zijn pc even bekijken met Aida.

Ik vraag me af of je nog wel iets nodig hebt. Op zijn pc kan ik niets bijzonders vinden
Op die cd van Trust version 2.0 (Trust.com) staan drivers en software.
 
Laatst bewerkt:
is een capturekaart een aparte kaart of kun je ook capturen via de firewire ingang :eek:
 
Krijg maar geen kleur :D Ik breek er ook m'n hoofd over.
Omdat ik niet eens weet wat een capture kaart is vraag ik me af of hij er wel in zit. Ik was bij de aankoop dus dan zou ik het wel geweten hebben.

Er zitten op de cd usb-drivers.

Ga hier maar even kijken. DIT is dat ding.
 
Laatst bewerkt:
ja
volgens mij werkt dit ding het zelfde als de firewire ingang de IE ...... nogiets (denk ik)
maar als iemand het zeker weet hoor ik et graag
 
Ik vrees dat mijn man dat evenmin weet :D
Is het niet die 1394 verbinding? Ik dacht het wel.
 
ja die bedoel ik.
moet ik daar gewoon me videorecorder aan koppelen en dan met pinnacle laten capturen
 
dan zou ik gaan voor het trust pakket van elisa

heb ff opgezocht
op 19/12/2002 betaald 239€
leadtek my vivio 280
dus wat prijs betreft is wel wat duurder
 
ja ibiza maar de digitale ingang IE 1394 zit al op me pc en pinacle 9.3 is ook in mijn bezit .
als ik met die digitale ingang ook mijn video kan capturen (wat ik dus nog niet weet) is dat het goedkoopste.
Maar dan moet ik eerst weten of ik geen aparte capturekaart nodig heb
Ik heb via die ingang wel al mijn camcorder beelden gecaptured en via pinacle bewerkt en gebrand.
dus ik hoor et wel of dat met video ook kan
 
heb je grafische kaart een video in
dan zou moeten lukken
 
Ja, volgens mij ook. Ik ben nog de meest technische van ons beiden dus als zo'n kaart er ingezet was had ik het geweten.

Mijn man heeft er een Radeon 9200 series in zitten.
 
heb de nvidia geforce fx5900
weet niet zeker of ik video in heb .
zal het eens nakijken
Maar als ik het goed begrijp kan het dus niet via de zelfde ingang als de digitale videocamera want die gaat gewoon via firewire de pc in:(
 
Staat er niets op de site? Kun je met vergroten niet zien van die stekkers?
 
Hier moet een beetje techneut toch uit wijs kunnen worden?

Ze hebben het niet over vrije firewire maar over vrije usb poort.
 
ik lees via google dat ik via mijn standalone dvd recorder direct over kan nemen.
Nadeel is dat dvd recorder neemt alleen dvd+ op en op mijn surround system speelt ie dat niet af terwijl als ik een film op dvd+ op de pc brand speelt ie et wel af.
op tweakers geven ze idd ook aan om het met dat ding van trust te doen.
 
Het beste is gewoon een tvkaart aanschaffen, die heeft namelijk een coax-ingang. Hier sluit je je videorecorder op aan. Als het goed is krijg je bij je tvkaart ook de nodige opnamesoftware.
Sla het boeltje op als hoge kwaliteit mpeg2.
Zorg dat je een dvd-authoring tool hebt (tmpg dvd-author is een goeie), daarmee kan je de mpegfiles naar dvd omzetten (.vob's).
 
ok tnx sarvo
Gaat et met een tv kaart beter dan via de grafischekaart?
Ik was in principe toch al van plan om een tv kaart te kopen om tv te kijken via de pc .
Heb je nog een goede aanbeveling?
Ik zelf dacht aan de haupage van €190
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan