(il)legaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

tecje

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2003
Berichten
70
Vandaag is mijn internet voor bepaalde tijd afgesloten voor het uploaden van een film via bittorrent. Opzich geen ramp, alleen ik vraag me af hoe het zit met tv series....

Films en muziek mag je alleen downloaden (en bewaren?)
Software mag je niks mee.

Maar ja tv series zijn dan beetje grijs gebied, weet iemand hoe dit wettelijk is geregeld??
 
Vandaag is mijn internet voor bepaalde tijd afgesloten voor het uploaden van een film via bittorrent

Hoezo afgesloten, door wie, op grond waarvan ?

Neem aan dat je bent afgesloten door je provider, maar dan kunnen ze half nederland wel afsluiten denk ik.

Of ben je over je data limet heen ?
 
Ik zit via mijn universiteit op internet, dus zij kunnen regels stellen etc. Via hun netwerk mag je dus niks illegaals verspreiden, maar opzich is dat niet zo probleem, andere ethernetkaart en opgelost, en waarschijnlijk is het maar voor een weekje. Tis meer dat ik veel tv-series uit amerika kijk, dus wil zeker weten of dat wel kan of niet.
 
Geplaatst door Bruce The Boss


dan kunnen ze half nederland wel afsluiten denk ik.


Ik heb het nog nooit gehoord, zelfs niet van de Grootste downloaders in mijn kennisenkring...
dan heb je het wel heel bont gemaakt??
 
Ik zit via mijn universiteit op internet, dus zij kunnen regels stellen etc. Via hun netwerk mag je dus niks illegaals verspreiden

Dan is het weer wel verklaarbaar :cool:
 
ik kan me niet voorstellen dat er minder auteursrechten op een serie zitten. Ondanks dat ze al een keer uitgezonden zijn.

Het hebben op de harde schijf moet niet zo'n probleem zijn. Je kan het immers opgenomen hebben.
Maar het delen is natuurlijk andere koek.

Het blijft illegaal dus. lijkt mij... :p
 
Geplaatst door tecje
Vandaag is mijn internet voor bepaalde tijd afgesloten voor het uploaden van een film via bittorrent. Opzich geen ramp, alleen ik vraag me af hoe het zit met tv series....

Films en muziek mag je alleen downloaden (en bewaren?)
Software mag je niks mee.

Maar ja tv series zijn dan beetje grijs gebied, weet iemand hoe dit wettelijk is geregeld??

hoe zit weet ik niet juist
1 keer mag je geen films en mp3 downen
en 1 keer is de deler juist in overtreding
hoe juist zit weet ik niet maar weten ze zelf op den duur
en qua land zal waarschijnlijk ook nog eens veranderen bij

kopieeren van canal+, en tv is geen probleem maar op pc maken ze zo een drama van
nu de dvd recorder betaalbaar aan worden zijn
wat gaan ze daar op vinden nu :(
 
TV-series werkt hetzelfde als films lijkt mij.
Trouwens wel slim, met die netwerkkaart. :p
 
Weet nog niet zeker of het gaat werken, ze hebben namelijk het fysieke adres identificatie verandert door een inlognaam en password, ongeacht welke ethernetkaart je gebruikt. Ik hoop dat ze mijn fysieke adres hebben geblokkeerd en niet de username. We zullen zien:)

Maar ja tv series kan dus ook niet :s Waar gaat het heen met de wereld :)

Zijn er goede firewalls die programma's kunnen weerhouden van uploaden, zonder het downloaden aan te pakken?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door tecje
Zijn er goede firewalls die programma's kunnen weerhouden van uploaden, zonder het downloaden aan te pakken?

Je kunt altijd een firewall gebruiken. Werkt wel goe.
Anders kun je Netlimiter proberen (niet gratis).
 
nieuwe netwerkkaart was niet eens nodig. heb hem bij huisgenoot in de router geprikt en die heeft opzich al een ander fysiek adres en ik weer internet :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan