Software Video bewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2005
Berichten
2
Ben al een tijdje als hobby bezig met het bewerken van videos om die vervolgens op dvd te zetten. Met tot nu bevredigend resultaat. Maar wil nu wat verder gaan dus ook kwalitatief mindere filmpjes wat oplappen, zowel beeld als geluid. In mijn enthousiasme heb ik Ulead video studio gekocht. Wat het beeld verbetering betreft voegt het wel wat toe aan mijn oude programma. Maar wat geluidsverbetering betreft helaas niet.
Ik ben niet op zoek naar een proffesioneel programma, maar naar een goed programma voor ammateurs.
Na wat verder gekeken te hebben zag ik Magix Video de luxe 2005. De omschrijving leek me wel wat maar wil voorkomen dat ik weer iets koop dat niet voldoet.:(
 
Zelf gebruik ik studio 9 van pinnacle
En daar ben ik zeer tevreden over.
 
Ik werkte tot nu toe met Intervideo dvd creator. Dat had ik binnen een uur onder de knie. Hoe gebruiksvriendelijk is pinacle?
 
Als je de werking van windows kent dan ken je studio 9 ook.
is gemakkelijk met veel mogelijkheden.
 
Die hiervoor genoemde programma's ontlopen elkaar qua beeldbewerking niet zo heel veel.
Wat betreft geluidsbewerking zijn ze niet erg uitgebreid.
Daar zijn wel oplossingen voor, maar helaas niet goedkoop.
Je geluidsbewerking valt of staat sowieso met een goede geluidskaart en dan heb ik het niet over de Creative en aanverwante. Daar zal je dus mee mee kunnen beginnen. er zijn erg fraaie geluidskaartjes te koop voor zo'n €99.
Daarna heb je de optie om het geluid middels software te gaan bewerken of middels een mixertje en randapparatuur buiten de PC om. Ik doe beide en kan niet zeggen welke methode ik prettiger vind, hangt van de klus af.

Succes,
Fonz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan