Miniatuurweergaven Windows verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul-RT

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
6 dec 2003
Berichten
10.887
Sinds enige tijd zie ik bij windows verkenner "miniatuurweergaven" geen plaatjes meer van .jpg / .bmp / .gif afbeeldingen, maar alleen het icoon / logo van het programma dat ze gaat openen.

Als meest gebruikte foto-editor gebruik ik PaintShop pro 8

Systeem:
WIndows 2000, kort geleden herinstallatie.
Standaard browser: FireFox.
Java plugins geinstalleerd.

Hoe kan ik de afbeeldingen weer herstellen?

[edit]
Als ik een plaatje aanklik, opent wel PaintShop pro, maar niet het plaatje.
Er opent dan een soort verkenner, waar ik opnieuw mijn foto moet gaan selecteren.
Dan opent ie wel.

Kan dit de oorzaak zijn van het hele probleem?
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Nee, het in xp genoemde bestand IconCache heb ik in win2000 niet.
Ik kom in de map C:\WinNT\ wel het bestand ShellIconCache tegen.
Zou het daar ook mee lukken?
 
Het verwijderen van het bestand shelliconcache is gelukt.
Na herstart wordt er GEEN nieuw bestandje aangemaakt.
Het probleem is ook NIET verholpen.
 
Paul: heb je het onderste ook gelezen?volgens mij moet je de pc 2 maal opstarten.

De remedie is tamelijk eenvoudig. Ga in de Verkenner naar de map Windows, zoek het bestand shelliconcache op en gooi het weg. Als u daarna uw computer herstart, is er weer orde in de chaos. Bij het opnieuw afsluiten van uw pc zal Windows de standaardicoontjes gaan verzamelen en een nieuwe versie van shelliconcache maken. De eerste keer dat u daarna opstart, treft u die nieuwe versie weer in de map aan. Het probleem zal daarmee uit de wereld zijn.

Een andere, wat meer omslachtige mogelijkheid, is TweakUI de klus laten klaren. Het tabblad Repair van het systeemgereedschap biedt de mogelijkheid 'Rebuild Icons'.
 
Miniatuurweergaven windows 2000 psp 8

Ik heb nu exact hetzelfde probleem (miniatuurweergaven toont alleen een PSP logo en geen plaatjes) en ben benieuwd hoe de OP het opgelost heeft (of misschien is het nooit gelukt, dat zou ik ook graag vernemen). Alvast hartelijk dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan