Dia's naar PC ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Berichten
785
Wij zouden graag wat oude familiedia's op de Pc krijgen,is dat mogelijk om dat zelf te doen (zoals foto's scannen) en hoe of met wat doe je dan ?
Of is dat iets voor de fotozaak ?
Thanks
 
Met een betere scanner gaat dat goed.
Maar kwaliteit verlies is er altijd.
Bij een fotograaf kan dat ook.
Is niet goedkoop. Zij kunnen er digitale foto's van maken.

Ikzelf heb een Hp Scanjet 4600 serie.
Die heeft een apart dia scan frame.
 
Oei,dan zullen we kosten moeten maken, wij hebben een oude AGFA snapscan e20 die overigens wel goed foto's scant,dan moet ik het eens proberen misschien of wat.
T'zijn trouwens een paar dozijn,wat duur voor de fotozaak !!
:rolleyes:
 
Geplaatst door Happyhippie
Wij zouden graag wat oude familiedia's op de Pc krijgen
Als het alleen om wat oude dia's gaat, zou ik daar zeker geen scanner voor aanschaffen.
Het laten scannen van dia's kan inderdaad vrij prijzig zijn als je het bij een vaklaboratorium laat doen. Dan is een prijs van € 5,- per stuk geen uitzondering.
Maar het op Kodak Photo CD laten zetten van dia's is niet zo gek duur - reken dan op ongeveer € 0,50 per stuk.
Elke goede fotozaak kan dat voor je laten doen.

Guus.
 
:rolleyes: Met alle respect maare Kodak Photo CD is al 13 jaar oud hoor :p
Wat ken je daar vandaag de dag nog van kwaliteit van verwachten. ik werkt zelf bij een vaklab en die bagger scanner hebben we 6 jaar geleden er al uitgegooit :D
 
Geplaatst door Paintje
Met alle respect maare Kodak Photo CD is al 13 jaar oud hoor
Mijn draaitafel is al 28 jaar oud en die klinkt beter dan menig cd-spelertje. :)

Guus.
 
Zijn jullie inmiddels wel in het bezit van een video- camera of digitale camera?

Wij hadden ook zo'n scanner niet. Mijn man heeft het opgelost door de dia's 1 voor 1 te vertonen en ze net zo lang te laten zien als in een slideshow.
Met een fototoestel is natuurlijk ook best wat te regelen. Kost je in ieder geval niet zo veel.

Nu staat alles op een cd. Het is erg leuk geworden en nog met muziek er bij.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan