Winrar foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
472
Ik vrees dat het niet is op te lossen, maar misschien hebben jullie nog een 'wondermiddel.'

Ik heb via een nieuwgroep een film gedownload, in totaal iets van 82 delen met PAR files.
In de map staan nu ongeveer 30 files met een normaal winrar icoon, de rest van de winrar files (dat moeten het zijn) hebben dat logo geheel niet.
Zodra ik bestans '00' uitpak krijg ik de volgende melding:


CRC voor gecomprimeerde gegevens in [bestand] is niet correct Het volume is beschadigd

En dat gaat maar door, met alle files.
Dus, ik het eerste file geopend en het geklikt op 'herstellen,' vervolgens vond ie een aantal fouten, repareerde hij een aantal dingen en klaar was kees.
Dat heb ik tot deel 09 gedaan, vervolgens kwam ik bij deel 10 en kwam de volgende foutmelding:

Onverwacht einde van archief

Met Quickpar heb ik de boel al gescand; die vond niets en herstel was niet nodig.
Nou, weet iemand een oplossing want ik vrees dat ik een heeeeleboel MB's voor niets heb gedownload...
Jammer. Misschien dat hier nog een wondermiddel komt?????

Alvast super bedankt!
 
Negeer (indien mogelijk) de fouten en ga door met unrarren..

Als dat niet werkt is het mogelijk dat je pakketje toch beschadigd is..

Het volume is beschadigd
Kan ook nog duiden op fouten op je harddisk trouwens.. Kweetniet hoe Winrar hier precies mee omgaat.
 
Negeer (indien mogelijk) de fouten en ga door met unrarren..

Als dat niet werkt is het mogelijk dat je pakketje toch beschadigd is..

Het volume is beschadigd
Kan ook nog duiden op fouten op je harddisk trouwens.. Kweetniet hoe Winrar hier precies mee omgaat.
 
Als ik ze negeer komt aan het einde van de rit foutmeldingen:

Het bestand } ...} .ISO is beschadigd.

...en de map is hellaas geheel leeg.
 
Yo lees dit stukje eens:

SmartPAR
Je hebt het vast wel eens meegemaakt. Een berg rar bestanden downloaden uit een nieuwsgroep en als het eindelijk binnen is ontbreekt er een bestand of is een bestand niet te gebruiken. Daarna vele verzoeken ingediend om een repost maar helaas geen reactie.
Voor deze situatie zijn de par bestanden uitgevonden. Maar wat zijn par bestanden dan?:
Par bestanden zijn reparatiebestanden voor rar bestanden. Elk ontbrekend of corrupt rar bestand kan je reconstrueren met één par bestand. Hierbij maakt het niet uit welk par bestand je hebt (p01, p01, enz.) en het maakt ook niet uit welk rar bestand het betreft.
Je weet tijdens dit proces niet wat je ziet. Het slimme algoritme van de par bestanden bouwen een ontbrekend of corrupt rar bestand op en je setje rar bestanden is plotsklaps compleet.

Bron: http://www.cygho.nl/internet/nieuwsgroep.htm

en dit eff doorlezen

http://www.binaries4all.nl/beginners/

Ikzelf maak geen gebruik van nieuwsgroepen(gedoe allemaal), maar je kunt beter het progje quickpar gebruiken(werkt beter dan smartpar).
 
Laatst bewerkt:
Das het vreemde; ik heb zat PAR files maar Quickpar meldt dat er geen herstel nodig is...
 
...Ik deed schijnbaar iets fout van QuickPar heeft nu toch beet, en niet zo'n klein beetje ook.
Hij heeft een boel aan bescahdigde bestanden gevonden, hij heeft er nu iets van 7 kunnen hernoemen maar de rest repareren gaat tot nu toe (nog) niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan