Herstellen jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pros

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2001
Berichten
18
Af en toe loopt er wat fout met een foto (jpg) van mijn digitaal fototoestel : het bovenste stuk van de foto is ok, en dan komen er plots enkel nog gekleurde balkjes of een grijs stuk.
Ik vermoed dat er een fout ééntje of nulletje zit waardoor de rest van het bestand onleesbaar wordt.
Bestaat er een programma om deze fout te herstellen ?
Een voorbeeld van zulk een fout zie je
hier of hier .
 
Als je nog garantie hebt, zou ik toch maar even naar de winkel stappen. Dit ziet er niet goed uit.
 
Neen, geen garantie meer. En ik weet ook niet of het aan het toestel ligt, of aan het geheugenkaartje.
En het gebeurt maar af en toe, 1 keer op 100 of zo. Maar het is natuurlijk altijd net op die foto die ik nodig had...
Ik heb het ook al bij andere mensen gezien, dus ik denk dat het een wel vaker voorkomend probleem is.
 
In je fout1.jpg zit een stuk van excact 80kb met alleen maar het tekentje ÿ, in fout2.jpg zit ook zoiets maar dat kon ik niet tellen. (openen met wordpad en scrollen)

Er bestaat dan een goede kans dat het je kaartje is ipv je fototoestel.

Als je je toestel aansluit aan je computer kun je de verwisselbare schijf rechtsklikken en schijfcontrole uitvoeren. Wel de uitgebreide nemen met schijfoppervlak op fouten controleren.

Evt een paar keer laten doen. Als ie fouten vindt kun je het best een nieuw kaartje kopen, ze zijn ook stukken goedkoper geworden. (Of de foute stukken als bad sectors laten kenmerken, dan worden ze niet meer gebruikt. Maar dat is wachten op de volgende fout.)

Volledig formatteren in windows controleerd ook.

Misschien is de contactjes schoonmaken, met een wattenstaafje met spiritus, ook nog een idee.


Vr.Gr. Egel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan