beste kwaliteit voor dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
Berichten
3.416
als ik een film omvorm van divx naar dvd verlies ik toch wat beeldkwaliteit
heb divx op standalone gekeken waarvan kwaliteit goed is
nu heb ik hem omgevormd naar dvd en de kwaliteit minderd dan

is geen manier om de zelfde kwaliteit te hehouden of de divx maar dan dvd-formaat
 
Ik hoor wel van mensen dat ze deze dan op de beste kwaliteit wegschrijven en er dan 2 dvd's voor gebruiken.
 
Ik gebruik zelf TMPGENC om films om te zetten naar DVD. Welliswaar doe ik het een beetje omslachtig, maar ik heb nooit problemen over de kwaliteit.
Ten eerste gebruik ik TMPGENC om de .avi (DIVX) om te zetten naar DVD MPEG. Dit licht ik zo toe waarom ik dit doe.
Vervolgens gebruik ik TMPGENC DVD AUTHOR om de DVD MPEG in te lezen. Ik kan dan ook mooie menutjes maken en chapter indelingen.
Het nadeel is dat TMPGENC DVD AUTHOR alleen maar zgn. MPEG DVD kan lezen. Er zijn wel andere tools die een avi om kunnen zetten naar DVD MPEG, echter komen juist die erg stotterig over, of dat de chapter indelingen totaal niet kloppen (daar kom je achteraf pas achter).
Maar over het algemeen, ben ik zeer tevreden over TMPGENC die een avi kan omzetten naar DVD. Zo lukt het me om 3 films op 1 DVD te plaatsen, zonder dat er echt veel kwaliteits verschil is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan