installatie van FLASH lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lochem1

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2003
Berichten
16
Ik probeer Flash te downloaden van macromedia.com, maar het lukt niet. Als ik 'downloaden' aanklik gebeurt er niks. Ik heb mijn virusscanner uitgeschakeld, de firewall uitgeschakeld, alle beveiligingen van internetopties uitgeschakeld, niets helpt. Hoe krijg ik Flash op mijn pc (W2000)?
 
Jammer dat je niet gemailed wilt worden via helpmij.nl.
 
Geplaatst door lochem1
Ik heb mijn virusscanner uitgeschakeld, de firewall uitgeschakeld, alle beveiligingen van internetopties uitgeschakeld
Het uitschakelen van al je beveiligingen lijkt me niet zo'n goed idee en is ook helemaal niet nodig.

Deze vraag komt hier regelmatig langs, dus bij deze mijn standaard antwoord nog maar eens.:)

Als je SpywareBlaster gebruikt, kijk dan eerst eens in dat programma onder Tools of Flashkiller ingeschakeld is.
Schakel die uit als dat het geval is en probeer of Flash dan wel werkt.

Als dat de oorzaak niet is, kun je het best de Flash en Shockwave Flash Players eerst handmatig verwijderen en ze daarna opnieuw downloaden en installeren.
Dat doe je op de volgende manier:

Ga naar Start > Instellingen > Configuratiescherm > Software en verwijder (indien aanwezig) Macromedia Shockwave Player.
Ga dan naar Start > Zoeken en zoek het bestand Flash.ocx.
Noteer het volledige pad naar het bestand.
Voor Windows 2000 is dat bijvoorbeeld C:\WinNT\System32\Macromed\Flash.
Doe het zelfde voor het bestand Swflash.ocx.
Afhankelijk van de speler(s) die geïnstalleerd is (zijn) vind je één van deze twee bestanden of beide.

Van de gevonden bestanden moet nu eerst de registratie opgeheven worden, voordat je ze kunt verwijderen:

Ga naar Start > Uitvoeren en type in het invulvak regsvr32 pad \ bestandsnaam /u

In Windows 2000 zal dat voor het bestand Flash.ocx dus regsvr32 C:\WinNT\System32\Macromed\Flash\Flash.ocx /u worden.
(Die /u - voorafgegaan door een spatie! - staat voor unregister en zorgt ervoor dat de registratie wordt opgeheven.)
Klik vervolgens op OK. Je krijgt een venstertje te zien dat aangeeft dat de deregistratie geslaagd is.
Is dat niet het geval, dan heb je het pad niet helemaal goed ingevuld.
Herhaal dit voor elk Flash.ocx- en Swflash.ocx-bestand dat je gevonden hebt.

Nadat op deze manier de registratie is opgeheven, verwijder je de gevonden .ocx-bestanden.

Ga dan weer naar Start > Zoeken, zoek het bestand Swflash.inf en verwijder dat eveneens.

Start de computer opnieuw op, ga naar http://www.macromedia.com en download/installeer achtereenvolgens de Flash Player en de Shockwave Player.

NB: Om tijdens het downloaden/installeren geen problemen met de ActiveX-componenten te krijgen, ga je in Internet Explorer naar Extra > Internet-opties > Beveiliging > Aangepast niveau.

De beveiligingsinstellingen voor ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen moeten als volgt zijn:

- ActiveX-besturingselementen die niet zijn gemarkeerd als veilig: Uitschakelen

- ActiveX-besturingselementen die zijn gemarkeerd als veilig: Inschakelen

- ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen uitvoeren: Inschakelen

- ActiveX-besturingselementen met handtekening downloaden: Vragen

- ActiveX-besturingselementen zonder handtekening downloaden: Uitschakelen


Guus.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Guus,
>Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord op mijn vraag over Flash (helpmij.nl). Toch is mijn probleem nog niet opgelost. Het programma Spywareblaster gebruik ik niet en verder heb ik ook geen restant van een vorige Flash-installatie aangetroffen op mijn pc. Er stond nog wel iets in het register: een map Macromedia en enkele bestandjes zoals flash en swflash. Ik durf die niet zo maar te verwijderen, of denk je dat dit toch moet om het probleem op te lossen? Graag een reactie.
>Met vriendelijke groet,
>Wim Meuleman
 
Wat is de precieze lokatie in het regsister?
En heb je nog andere programma's van Macromedia zoals Dreamweaver of zijn Flash en Shockwave de enige?
Zijn de ocx- en inf-bestanden die ik in mijn vorige bericht noem nergens te vinden?

Guus.
 
registergegevens ivm Flash-probleem

Ik heb het hele register nagespeurd naar restanten van Flash en heb het volgende gevonden:

005 REG_SZ swflash.ocx... gevonden in
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Explorer Bars\{C4EE31F3-4768-11D2-BE5C-00A0C9A83DA1}\FilesNamedMRU

006 REG_SZ flash.ocx...gevonden in
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Explorer Bars\{C4EE31F3-4768-11D2-BE5C-00A0C9A83DA1}\FilesNamedMRU

007 REG_SZ macromed...gevonden in
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Explorer Bars\{C4EE31F3-4768-11D2-BE5C-00A0C9A83DA1}\FilesNamedMRU

INF REG_SZ C:\WINNT\Downloaded Program Files\swflash.inf gevonden in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Code Store Database\Distribution Units\{D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000}\DownloadInformation

000 REG_SZ flash... gevonden in
HKEY_USERS\S-1-5-21-2052111302-764733703-854245398-500\Software\Microsoft\Internet Explorer\Explorer Bars\{C4EE31F3-4768-11D2-BE5C-00A0C9A83DA1}\ContainingTextMRU

001 REG_SZ swflash.inf gevonden in
HKEY_USERS\S-1-5-21-2052111302-764733703-854245398-500\Software\Microsoft\Internet Explorer\Explorer Bars\{C4EE31F3-4768-11D2-BE5C-00A0C9A83DA1}\ContainingTextMRU

003 REG_SZ swflash.inf...gevonden in
HKEY_USERS\S-1-5-21-2052111302-764733703-854245398-500\Software\Microsoft\Internet Explorer\Explorer Bars\{C4EE31F3-4768-11D2-BE5C-00A0C9A83DA1}\FilesNamedMRU

007 REG_SZ macromed...gevonden in
HKEY_USERS\S-1-5-21-2052111302-764733703-854245398-500\Software\Microsoft\Internet Explorer\Explorer Bars\{C4EE31F3-4768-11D2-BE5C-00A0C9A83DA1}\FilesNamedMRU

Ik hoop dat iemand (bijv. Guus) met deze gevens mij een goed advies kan geven.
 
Probeer het anders eens met een registercleaner en kijk eens of die de sleutels die je niet meer gebruikt zo verwijderd.
 
registercleaner

Registercleaner, klinkt goed.
Kun je me vertellen hoe dat werkt?
En is daar risico aan verbonden?
 
Daar zit wel een risico bij maar het programma vraagt altijd een back up te maken zodat je weer terug kan.
in de bijlage is een screenshot toegevoegd hoe je het best en het veiligst dit kan doen.
ik verwijder alles wat er gevonden word en nog nooit problemen hierdoor gehad.
hier te downloaden-->>http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=11670
 
Laatst bewerkt:
Flash, wat flash? Flash Player? Flash MX? Flash MX professional? Flash communication Server? Flash remoting MX?

Wat heeft het feit dat hij geen goede download krijgt te maken met het feit dat er nog restanten van een eerdere Flashinstallatie in zijn register zitten?
 
opgelost

Het probleem is opgelost, en achteraf nog heel simpel ook. Ik vond een shockwave flash object via start – instellingen – configuratiescherm - internetopties – algemeen – objecten weergeven. Toen ik dat had verwijderd kon ik de Flash-player zonder problemen opnieuw installeren. Bedankt voor alle reacties.
 
Dus door die restanten van die oude shockwave te verwijderen is het toch gelukt om te installen.
Mooi gedaan :thumb:
 
Flash handmatig installeren

hey mensen.

Ik wil graag handmatig flash en shockwave installeren
zou iemand mij de files in een zip kunnen aanleveren en mij melden hoe ik deze handmatig moet plaatsen op mijn harde schijf.

Ik zit namelijk in een beveiligde werkomgeving maar heb vaak niets te doen dus wil flash games kunnen spelen

als iemand hier iets op weet gaarne ook een mailtje sturen en hierop replayen
 
Het uitschakelen van al je beveiligingen lijkt me niet zo'n goed idee en is ook helemaal niet nodig.

Deze vraag komt hier regelmatig langs, dus bij deze mijn standaard antwoord nog maar eens.:)

Als je SpywareBlaster gebruikt, kijk dan eerst eens in dat programma onder Tools of Flashkiller ingeschakeld is.
Schakel die uit als dat het geval is en probeer of Flash dan wel werkt.

Als dat de oorzaak niet is, kun je het best de Flash en Shockwave Flash Players eerst handmatig verwijderen en ze daarna opnieuw downloaden en installeren.
Dat doe je op de volgende manier:

Ga naar Start > Instellingen > Configuratiescherm > Software en verwijder (indien aanwezig) Macromedia Shockwave Player.
Ga dan naar Start > Zoeken en zoek het bestand Flash.ocx.
Noteer het volledige pad naar het bestand.
Voor Windows 2000 is dat bijvoorbeeld C:\WinNT\System32\Macromed\Flash.
Doe het zelfde voor het bestand Swflash.ocx.
Afhankelijk van de speler(s) die geïnstalleerd is (zijn) vind je één van deze twee bestanden of beide.

Van de gevonden bestanden moet nu eerst de registratie opgeheven worden, voordat je ze kunt verwijderen:

Ga naar Start > Uitvoeren en type in het invulvak regsvr32 pad \ bestandsnaam /u

In Windows 2000 zal dat voor het bestand Flash.ocx dus regsvr32 C:\WinNT\System32\Macromed\Flash\Flash.ocx /u worden.
(Die /u - voorafgegaan door een spatie! - staat voor unregister en zorgt ervoor dat de registratie wordt opgeheven.)
Klik vervolgens op OK. Je krijgt een venstertje te zien dat aangeeft dat de deregistratie geslaagd is.
Is dat niet het geval, dan heb je het pad niet helemaal goed ingevuld.
Herhaal dit voor elk Flash.ocx- en Swflash.ocx-bestand dat je gevonden hebt.

Nadat op deze manier de registratie is opgeheven, verwijder je de gevonden .ocx-bestanden.

Ga dan weer naar Start > Zoeken, zoek het bestand Swflash.inf en verwijder dat eveneens.

Start de computer opnieuw op, ga naar http://www.macromedia.com en download/installeer achtereenvolgens de Flash Player en de Shockwave Player.

NB: Om tijdens het downloaden/installeren geen problemen met de ActiveX-componenten te krijgen, ga je in Internet Explorer naar Extra > Internet-opties > Beveiliging > Aangepast niveau.

De beveiligingsinstellingen voor ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen moeten als volgt zijn:

- ActiveX-besturingselementen die niet zijn gemarkeerd als veilig: Uitschakelen

- ActiveX-besturingselementen die zijn gemarkeerd als veilig: Inschakelen

- ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen uitvoeren: Inschakelen

- ActiveX-besturingselementen met handtekening downloaden: Vragen

- ActiveX-besturingselementen zonder handtekening downloaden: Uitschakelen


Guus.

Wat als je Shockwave Flash Player hebt staan, maar niet verwijdert krijgt?
 
Installatie Flash lukt niet

Ook ik probeer Flash te installeren.
Ik heb geprobeert Guus abc zijn instrukties te volgen, maar ik krijg Shockwave Flash Players al niet verwijdert.
Hoe nu verder???

:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan