Router valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaPo

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2000
Berichten
26
Bij kennissen heb ik een Linksys router (en ADSLmodem) geinstalleerd, met 3 wireless pc's eraan (model: Linksys WAG54G).
Op zich werkt het wel, maar ieder dag opnieuw moet de router gereset worden. Erg vervelend.
Wie heeft hier enig idee bij.
 
Waarom moet je elke keer de router resetten?

Al gekeken anders naar een update?
 
reset

Een (firmware-)update is er niet, dat had ik al bekeken.
Er moet ge-reset worden, omdat er geen verbinding is met de router, op alle machines.
 
Probeer eens alles open te zetten om te kijken of je dan hetzelfde probleem hebt. Ga vervolgens alles pas dicht timmeren qua beveiliging. Misschien dat dit helpt. Maar dit zul je misschien al gedaan hebben.

Succes:D
 
Ik herken het probleem, de buurman heeft hetzelfde model.

Het geheugen van de router loopt vast bij veel tegelijktijdige verbindingen, welke o.a. eDonkey vooral veroorzaakt en andere p2p prog's.
Nu is het aantal gelijktijdige verbindingen vaak in te stellen, zou de waarde iets omlaag instellen.

Ben benieuwd of dit effect heeft.

Succes!:)
 
Ik heb precies hetzelfde probleem meegemaakt met een US robotics router.

Firmware update gedaan, geen soulaas. Alle instellingen wel een maal geprobeert en na lang zoeken de oplossing gevonden.

Ik heb de netwerkkaarten in de verschillende computers op 10megabit gezet, half duplex.

Op deze manier wordt het modem niet overbelast, en hoeft niet meer gereset te worden.

Nu zul je zeggen dat er snelheidsverlies zal optreden, maar met de huidige snelheden van ADSL en Kabel zul je het verschil niet merken.
 
Inmiddels van alles geprobeerd, maar - tot nu toe - helpt er helemaal niets. Ik ben er inmiddels wel achtergekomen, dat er weldegelijk een firmware-upgrade bestaat, maar da's niet bedoeld voor eindgebruikers, alleen voor re-sellers.
Alle suggesties zijn verder, natuurlijk, welkom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan