AVI to DVD voor standalone

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik vos

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2001
Berichten
717
Hallo,

Ik heb hier al veel over gelezen, maar ik zou graag een kort en helder antwoord willen :)

Ik heb een avi bestand van 700mb op mijn pc. Nu wil ik die als dvd branden, zodat ik de mooiste kwaliteit heb. Ik beschik natuurlijk over een dvd-brander.

Met welk programme kan ik dat doen?

(ik heb al enkele gehad, om er dan daarna achter te komen dat ze maar 30 minuten film omzetten :S)

grtz
 
ALs je Nero (6) hebt, en je start Vison Express dan gaat het 100% automatisch.
Kies na de opstart voor VideoCD maken en klik een paar schermen door.
 
Laatst bewerkt:
Allebei bedankt, maar ik heb geen nero 6... ik heb zelfs helemaal nog geen brandprog erbij.

Alleen apart voor iso's en mp3 enzo :)

maar ik ga het proberen met Tazman's site!

zal ik wel uitkomen denk ik :cool:

grtz
 
Ik heb 3 avi's (gedownload)

en in de TMPG wil ik er 1 openen, en dan zegt hij dat dat niet kan...

:(
 
nu heb ik nero 6 :)

maar ik wil een dvd ervan maken... en ik heb alleen de keus uit vcd en svcd... :(
 
o, sorry, had ik niet goed gelezen.

Ga ik het nog eens proberen :) bedankt!
 
Ik heb nou eentje geprobeert te branden, met Nero VE, met de dvd video optie (niet vr dus)

maar helaas liep hij vast :( ik zal het dus nog een keer moeten proberen.

Ik heb niet kunnen vinden wat dvd video vr is, kan je me misschien nog een beetje helpen? :O

Alvast heel erg bedankt voor al je hulp! :)

grtz
 
to DVD Video Recording Formats
Info provided by CyberLink!

Looking at the current DVD trend, the two major usage for recording on DVDs are Data Backups and Video Recording. With the massive storage space available on a DVD, it is easy to back up a great deal of data and is ideal for producing DVD movies, due to MPEG-2's large file size. But one problem with DVD burning is that the process is relatively slow; especially in comparison to CD burning. As well, because DVDs can hold up to 4.7 GB worth of data, it is unlikely that the average person will use up all of that capacity at one time. So this brings us to the new DVD Video Recording (VR) format. A format which gives you the flexibility to produce fully editable DVD movies!

What is DVD VR and What can you do with it?

In short, DVD VR is a format that enables you to produce a DVD movie that can be edited. A DVD produced in VR format will allow you to add new video contents, change menu backgrounds, insert chapters, split video clips and even remove unwanted video segments (as long as you have enough space available on the disc). And as more DVD authoring applications are adopting the new VR standard, like CyberLink's PowerProducer 2, you will be able to easily record, edit, and playback your DVD movie creations.

So now, using products like PowerProducer 2, you can reuse your re-writeable DVDs again and again, and add as much content as you want. You can transfer 30 minutes of your travel video onto a re-writeable DVD, and then a few months later you can add another 10 minutes from your next trip onto the same disc. Plus, if you want to change the selection menu to contain a new background image, music, navigation buttons, etc., it can be done with ease.


Where can you find VR Technology

Currently, VR technologies are mainly available on high-end home DVD recorders, where you can record and re-record TV programs without the need to change to a different disc. However, with developments in the software industry, you will be able to use programs like PowerProducer 2 and your DVD burner to perform the similar functions as those high-end DVD recorders.


Limitations for VR Format

However, VR technology does have some limitations to be aware of. When you delete a video segment from the VR disc, it may appear to be deleted from the DVD, but you cannot instantly add-in new contents in the "deleted" space. In other words, your DVD's available storage space will not increase just because you have deleted some contents from it. To clear more space you need to Defragment your DVD disc, using programs like Power Producer 2, which will help you optimize the available disc space.

Another issue with VR technology to make note of is that there are two different video recording standards available today: DVD-VR and DVD+VR. With a DVD-VR disc, created using a DVD-RW burning device, you can only playback the contents on a DVD-RW compatible device, and not on a standard home DVD player. However, with DVD+VR format the discs created can be played on DVD+RW compatible devices "and" home DVD players.
 
weer geprobeert, en weer na 12 minuten staat de pc vast :(

Ik zet altijd alle programma's verder uit, sluit de internet en netwerkverbinding en alles af... en toch loopt ie vast :/


al 2 dvd+r's verpest :(

Waar kan dit vastlopen aan liggen? aan de avi?

grtz
 
Als je brander verder (andere opdrachten) goed brandt zou het antwoord ja kunnn luiden, maar da's hiervandaan koffiedik kijken.
 
Oke, iig heel erg bedankt. :thumb:
Dan ga ik nu wel weer zelf verder experimenteren.

Groetjes, Erik
 
Ikzelf gebruik altijd eerst WINAVI, die het 8 van de 10 keer goed en snel doet (1,5 uur per AVI)...als het niet lukt hiermee, pak ik DivxToDVD...

succes
 
dankje, ga ik proberen!

ik was al weer bijna door mijn probeerprogjes heen ;)
 
Graag gedaan, het werkt voor mij wel fijn..je kan zelfs met winavi subs eronder zetten als je wilt...

Maar wat ik al zei, soms doet Winavi het niet goed, en loopt het geluid niet sync of maakt hij twee mappen aan in plaats van 1, maar dat ligt denk ik zelf aan de avi zelf en niet aan het programma...

dus probeer het maar, en als iets niet lukt dan hoor ik het wel...

gr. Allard
 
Hey, ik heb hem nu van avi naar dvd overgezet. En nou heb ik dus een map gekregen (dvd 0) ofzo.
En daarin staan audio_ts en video_ts
dat klopt dus... In de audio staan geen bestanden,kan dat toch kloppen?

als ik dan met nero kies voor data dvd branden, dan kan ik die map audio_ts er goed inzetten. Maar dan de video_ts doet hij niet, of ja, als ik wil wel. MAar hij zegt dat de dvd dan niet goed ingedeeld staat/leesbaar wordt.

Moet ik toch gewoon branden zo? of wat moet ik doen?

alvast bedankt

grtz, Erik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan