zonder frames toch inframe pagina maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

loki-ikol

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2005
Berichten
93
hallo,goeden avond.
ik wil eigelijk geen frames gebruiken. en toch als je op een link klik dat er op die pagina een nieuwe pagina word geopend. in de oude pagina. kan dit en zo ja welke taal.???
bvd
 
Je bedoelt een inline frame? Daarmee plaats je een hele pagina in een andere pagina net zoals een plaatje. Het scrolled dan ook automatisch mee, bedoelde je dat in je andere vraag?

[iframe src="pagina.html" width="200" height="800" frameborder="no" marginwidth="4"][/iframe]

Als je wilt dat de links in het iframe standaard naar de pagina die het iframe bevat verwijst gebruik je
[base target="_parent"] in de head-sectie van pagina.html

(of [base target="rboven"] zoals je al hebt, als dat de framenaam is van de pagina)

[ wel scherpe haakjes natuurlijk ]


Vr.Gr. Egel.
 
Vreemd om te zeggen dat je geen frames wilt gebruiken maar er toch een nodig hebt.
Waarschijnlijk wil je gebruik maken van een IFRAME hoe het een en ander werkt kun je o.a. hier vinden.Als dit niet genoeg is kun je altijd nog verder googelen met als zoekterm IFRAME.
 
neej, ik bedoelde geen inframe
maar ik was er al bang voor dat ik dat toch moest gebruiken.
 
dat inframe werkt toppie.:thumb:
maar ik wil er om heen txt en plaatjes hoe moet ik dit doen.
wanrt als ik het er naast wil gaat het inframe naar benden.
 
 
Geplaatst door loki-ikol
dat inframe werkt toppie.:thumb:
maar ik wil er om heen txt en plaatjes hoe moet ik dit doen.
wanrt als ik het er naast wil gaat het inframe naar benden.

Je kunt het inline frame in een table van 2 table rows zetten, het frame komt dan in de eerste kolom, het plaatje in het 2e.

Wat ook een goede oplossing is, is een cascading stylesheet te gebruiken. Hierin kun je absolute positie waarden voor je inline frame en je plaatje opgeven.
Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan