Analoge videobanden omzetten naar digital8

Status
Niet open voor verdere reacties.

cascompuva

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
Berichten
63
Operatingsystem Windows XP.Ik heb het systeem alsvolgt opgebouwd:
1. de camcorder(Lan-connector verbonden met de 25-polige printerpoort van de pc m.b.v een verbindingskabeltje.
2. de videorecorder via en 3-polige tulpkabel verbonden met de camcorder.
3. Studio 8 van Pinnacle geinstalleerd met LremoteW32.exe.
De camerafuncties zoals Rewind,Forward,Play Record,Stop etc kan ik nu besturen met de muis.
4. er zit een videocassette met film in mijn videorecorder en een lege digi8 cassette in mijn camcorder.
5. als ik nu mijn camcorder start in de playermode via Lremote,en meteen daarna mijn videorecorder,dan neemt mijn camcorder niets op.Ik zie ook niets op de display van de camcorder.Het kleurenscherm valt terug van 16 bits naar 8 bits.
Wie kan dit voor mij oplossen?
 
Da's een erg ingewikkelde set up die totaal nieuw voor mij is. Maar ik ben ook lid van deze site om wat te leren.
Is het sowieso niet handig om die Camcorder en Videorecorder rechtstreeks met elkaar te verbinden, ik vind het razend omslachtig zoals je het nu hebt.
En anders zou ik eerst de analoge beelden op de PC zetten, bewerken en daarna naar de Camcorder.
Maar waarom wil je in hemelsnaam filmbeelden op je Camcorder hebben?

Fonz
 
Geplaatst door A.J.
Da's een erg ingewikkelde set up die totaal nieuw voor mij is. Maar ik ben ook lid van deze site om wat te leren.
Is het sowieso niet handig om die Camcorder en Videorecorder rechtstreeks met elkaar te verbinden, ik vind het razend omslachtig zoals je het nu hebt.
En anders zou ik eerst de analoge beelden op de PC zetten, bewerken en daarna naar de Camcorder.
Maar waarom wil je in hemelsnaam filmbeelden op je Camcorder hebben?

Fonz
 
Heb je overigens alle updates van Pinnacle *, dat zijn er nogal een paar. Uiteindelijk moet het 8.12 zijn.
Wat je ook zou kunnen proberen is ipv. Pinnacle even Windows Moviemaker proberen.

Succes,
Fonz
 
Leuk en aardig dat je me alleen quote, maar daar schieten we niet veel mee op vrees ik.

Fonz
 
Geplaatst door A.J.
Da's een erg ingewikkelde set up die totaal nieuw voor mij is. Maar ik ben ook lid van deze site om wat te leren.
Is het sowieso niet handig om die Camcorder en Videorecorder rechtstreeks met elkaar te verbinden, ik vind het razend omslachtig zoals je het nu hebt.
En anders zou ik eerst de analoge beelden op de PC zetten, bewerken en daarna naar de Camcorder.
Maar waarom wil je in hemelsnaam filmbeelden op je Camcorder hebben?
Fonz
De videorecorder is uiteraard met de nodige tulpstekkers met de camcorder verbonden.Omdat het nog oude analoge videobanden zijn moet ik ze eerst kopieren naar de digitale8 tape in mijn camcorder.Daar worden ze DIGITAAL opgeslagen.Via de Firewire en Studio8 wordt de dig8 cassette ingelezen in de computer zodat het later op dvd gezet kan worden.
Overigens is mijn probleem inmiddels opgelost.
Met vriendelijke groeten Cascompuva
 
Ben ik heel benieuwd hoe je dat gedaan hebt.
Vertel eens?
Zoals ik al zei wil iedereen wat leren hier.

Fonz
 
Geplaatst door A.J.
Ben ik heel benieuwd hoe je dat gedaan hebt.
Vertel eens?
Zoals ik al zei wil iedereen wat leren hier.

Fonz
De nodige aansluitingen heb ik reeds eerder beschreven.
Kopieer eerst de ANALOGE videoband naar de camcorder met LremoteW32.exe van Studio8.
Sluit de Firewirekabel (dit is de DV-out kabel van de camera naar de pc )nog NIET aan.
Als de band is gekopieerd dan wordt hij digitaal opgeslagen op de digi8 tape van de camcorder.
Sluit vervolgens de Firewire kabel aan op de pc en kopieer de digi8 tape naar de HD.Hij wordt dan via de Firewire en Studio8 ingelezen in de computer.
Let op:voordat je de tape opneemt moet de juiste sceneherkenning worden gelezen bij "instellingen". (in "opnamebron"),"Automatisch gebaseerd op videoinhoud" aanvinken!!
Succes. Cascompuva
 
Bedankt!
Maar ik neem aan dat je dit alleen maar gedaan hebt omdat je geen capturekaart hebt voor je analoge beelden?

Fonz
 
Geplaatst door A.J.
Bedankt!
Maar ik neem aan dat je dit alleen maar gedaan hebt omdat je geen capturekaart hebt voor je analoge beelden?

Fonz

Klopt.Succes verder.

Cascompuva
 
Jij ook.
Pas je de status van de vraag even aan?

Fonz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan