foto's in XP verkleinen voor email

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
uit de help:

Een foto verzenden in een e-mail:
1. Open Mijn afbeeldingen en open vervolgens de map met de foto die u in een e-mail wilt verzenden.
2. Klik op de gewenste foto.
3.Klik onder Bestands- en maptaken op Dit bestand per e-mail verzenden.
4. Klik in het dialoogvenster Afbeeldingen per e-mail verzenden op Alle afbeeldingen verkleinen.
5. Een kleiner fotobestand wordt gemaakt en als bijlage toegevoegd aan een e-mailbericht waarin een standaardonderwerp en tekstbericht worden weergegeven.

Als ik stap 3 doe, krijg ik niet het venster van stap 4, maar opent direct OE en zijn alle foto's in bestanden van meer dan 1Mb in de bijlage gezet.
oe kan ik die optie van verkleinen laten verschijnen?
 
Hoe groot is de afbeelding om pixels? Bij kleine afbeeldingen krijg je dit scherm vaak niet. Als je een afbeelding van 1024* ofzo verzendt vaak wel.
 
Waarom verklein je je foto's niet eerst met een resizer programma en plaats je dan je foto's in je mail.

Limbo
 
In Mijn afbeeldingen even bovenaan op Mappen klikken, dan zie je deze optie wel > 4. Klik in het dialoogvenster Afbeeldingen per e-mail verzenden op Alle afbeeldingen verkleinen.
 
Geplaatst door gezina
In Mijn afbeeldingen even bovenaan op Mappen klikken, dan zie je deze optie wel > 4. Klik in het dialoogvenster Afbeeldingen per e-mail verzenden op Alle afbeeldingen verkleinen.

Bovenaan op mappen klikken? Ik heb geen optie "mappen" in Mijn Afbeeldingen.
 
ik heb een mooi progje "a smaller image" waarmee ik snel één voor één foto's kan verkleinen. maar gisteren moest ik 37 foto's versturen...

en bovendien: die optie hoort er gewoon te zijn!

heb ook de optie "mappen" niet, ik neem aan dat je met "mappen" bedoelt "bestands- en maptaken"?
Lees de openingspost nog maar even waar het PRECIES mis gaat, aub.

en: het zijn foto's van plm 2000x1500
 
Open in de Verkenner Mijn Afbeeldingen, klik dan op Mappen (die staat bij mij naast Zoeken) maar je kan ook op het kruisje klikken, zie plaatje. Vervolgens klik je op de map met bedoelde afbeeldingen of je bent er al indien niet in een map geplaatst. Klik op één of meerdere afbeeeldingen en dan zie je links onder Afbeeldingstaken staan, De geselecteerde items per emails verzenden. Je kan trouwens ook een map met afbeeldingen verzenden. Klik eens 1x op zo'n map en dan staat er links De bestanden in deze map per email verzenden. Vervolgens dat schermpje om aan te passen. Even wachten en dan opent je email met de afbeeldingen als bijlage(n).

attachment.php


(Dat zinnetje qua verzenden per email is alleen te zien als je daadwerkerlijk een afbeelding of map aanklikt)
 

Bijlagen

  • mappen.jpg
    mappen.jpg
    30,2 KB · Weergaven: 304
Laatst bewerkt:
Maar Geeske... Standaard navigeer je via andere methoden denk ik en dan heb je gewoon de afbeeldingstaken al...
Dus hoef je mappen niet uit te vinken.

Sowieso krijg je de taken niet als je standaardskin heb.

Terug naar jouw voorbeeld;
dan nog staat e-mail verzenden niet onder afbeeldingstaken maar onder bestands-en maptaken.

Dan krijg ik het schermpje wel maar ik kreeg hem sowieso..


Correct me if I'm wrong?
 
Ik doe het altijd zo, andere manieren weet ik niet, heb ook alles standaard, XP Home. :confused:

attachment.php
 

Bijlagen

  • untitled - 4.jpg
    untitled - 4.jpg
    99,3 KB · Weergaven: 297
Helaas, jullie begrijpen blijkbaar mijn vraag niet...
Ik doe opnieuw een poging:

Gezina schrijft: "De geselecteerde items per emails verzenden. Je kan trouwens ook een map met afbeeldingen verzenden. Klik eens 1x op zo'n map en dan staat er links De bestanden in deze map per email verzenden. Vervolgens dat schermpje om aan te passen."

En dàt schermpje verschijnt dus niet...!!!! Dàt is het probleem!


Bij mij vraagt ie dus niet of ik de afbeeldingen wil verkleinen of de originele grootte wil behouden. Nee, hij zet de geselecteerde afbeeldingen sowieso in originele grootte in de bijlage.
 
Kijk eens of dit helpt:
Hier gevonden, onderaan: http://home.earthlink.net/~doniteli/index52.htm

Can't resize pictures for emailing!

When you right-click a photo, "Send To", "Email Recipient"... It should ask you if you'd like to resize the picture.

Q: My windows picture viewer does not ask me if I wanted to resize my photos for emailing...

A: Go to Start, Run, type
regsvr32 shimgvw.dll and click OK.
(Note: there is a space after the 32.)

Ook Campan geeft deze tip: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&postid=1090280
 
Waar jullie toch allemaal die wijsheid vandaan halen....?!

Ik heb mijn venstertje terug en alles werkt weer normaal!

Hartelijk dank!
:D
 
Gewoon een simpel DLL-etje registreren dus..

Hoe die dingen toch zo snel corrupt raken vraag ik me af.

Mooi dat het is opgelost :thumb:


Kwestie van goed zoeken en weten waar je moet zoeken scheelt vaak een hoop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan