Van DVD naar MOV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veke

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2004
Berichten
137
Hallo allemaal,
Ik heb een Sony-DVD-handycam en ben er zeer tevreden mee. Ik heb geen enkel probleem met alles op mijn HD te plaatsen, DVD's te kopieëren enzovoort. Wat is nu mijn probleem? Ik zou graag filmpjes opladen naar mijn site, dus met ftp. Wat blijkt, en ik heb het al met verschillende systemen geprobeerd, als ik mijn filmpjes converteer van DVD naar avi, zit er steeds de codec Divx bij en niet iedereen heeft dat op zijn pc, bijgevolg kunnen veel mensen deze filmpjes niet zien. Wat wel aardig lukt zijn de kleine filmpjes die ik maak met mijn digitale foto camera (Minolta). Die zijn in het MOV-formaat en spelen op Quick Time, en blijkbaar kan iedereen die wél zien. Maar kwalitatief zijn die natuurlijk veel minder (en korter) dan deze van mijn DVD-camera. Nu mijn vraag. Hoe kan ik mijn DVD-films converteren naar een formaat dat uiteraard kleiner is dan DVD, zodanig dat ik filmpjes kan opladen naar mij site die voor iedereen zichtbaar zijn en niemand één of andere codec dient down te loaden. Het mag ook van avi-divx naar een eender welk door-iedereen-bekijkbaar-formaat. Wie helpt mij?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ibiza,

Bedankt, ben daar eens gaan kijken maar zo op het eerste gezciht is er niks te vinden over convertie van DVD naar MOV?
 
En als je nu eerst van je dvd naar een mpeg/avi gaat en van die mpeg/avi naar mov? Ik denk dat het niet in één keer gaat.
 
Van DVD naar AVI
Dat kan je o.a. hier eens nalezen.

Van AVI naar MOV
Dan kan je deze software eens proberen? (Let op voor de limitaties van trials/demo's, het kan zijn dat je film maar voor 50% is omgezet)

Mvg, James:)
[EDIT]
Ook al eens gedacht aan wmv? Dat hebben toch ook veel mensen?
[/EDIT]
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan!
PS: zet je de vraag dan ff op opgelost rechtsonder?

Groetjes, James:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan