Programma voor simpele muziekbewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Howdie!

Ik zoek eigenlijk een programma waarmee ik:

Stukjes uit nummers kan knippen (begin//eind)
Een 10-tal nummers op het zelfde volumeniveau kan brengen
Als het kan de nummers allemaal aan mekaar mixen.

Kennen jullie zoiets?

(liefst gratis natuurlijk; ik weet niet of dat er is. en geen google aub, ik heb de tijd niet om het te testen en er zijn vast vele onder ons die zoiets allang gebruikt hebben)
 
Ga ik naar kijken!


Heb ik nog een punt.. Het is nog niet zeker of de laptop gebruikt kan worden. In dát geval gaan we over op een gewone CD speler.

Dan moet ik vanavond om 9 uur een CD branden.. En je snapt het; als het kan ook met die overgangen.. Is dit mogelijk?
 
Nu, als je wil dat het afzonderlijke nummers blijven, zou ik je eerder aanraden om het gewoon met NERO te doen en de optie crossfading in te schakelen. Dan zijn de overgangen tussen de tracks niet te horen en loopt alles vloeiend in elkaar over. Met Audacity kan je 2 liedjes invoegen en dan het 2de liedje naar rechts verschuiven (kan je door linksboven op het <--> knopje te duwen en dan je track te verslepen) en dan kan je de eindjes zoals je zelf wil aan elkaar knopen. Selecteer telkens het einde van je vorige track en neem bij effecten fade-out, en selecteer telkens het begin van je volgende track en neem fade in. Met dit programma kan je nog zelf de beats wat laten uitkomen, wat Nero natuurlijk niet doet. Enig probleem is natuurlijk dat je er veel langer aan bezig zit en je uiteindelijk met een grote track zit. Je zou dan weer enkel delen kunnen exporteren naar MP3, maar je begrijpt dat je nooit zo precies kan knippen zodat je (zelfs als je bij het branden 0 seconden pauze instelt) geen enkele klik hoort. Je zou met MP3DirectCut kunnen splitsen of zelfs een cue opstellen voor die mp3. Conclusie: Nero is sneller, maar beperkter. Audacity is geavanceerder, maar dan heb je problemen als je ze als aparte bestanden wil uitvoeren.
Als je er niets op tegen hebt dat het 1 grote MP3 wil, neem je Audacity, anders gewoon NERO.

Mvg, James:)
 
Waar kan ik dat faden in Nero vinden?

Ik ben nu via Nero Startsmart, Audio CD branden in Nero Express gekomen. Bij more, configure zie ik het niet. Ook niet bij properties.
 
Laatst bewerkt:
Deze optie wordt beschikbaar vanaf de 2de track. (logisch, want crossfaden met de track voor de eerste gaat niet.)
Klik in je compilatie je 2de track aan met je rechtermuisknop.
Klik op properties of eigenschappen. Dan zie je het scherm waar je de naam kan veranderen e.d.
Ook zie je het aanvinkvakje "crossfade with previous track" (of de nederlandse versie daarvan, sorry kheb de engelse versie). Daar kan je ook het aantal seconden invoeren dat je wil dat ze overlappen.(zie screenshot)

Het komt er op neer dat de laatste 2 seconden van je eerste liedje bij op track 2 staan.

Groeten, James
[EDIT]
Niet in Nero Express werken, maar in Nero Burning Rom
[/EDIT]
 

Bijlagen

  • crossfading.gif
    crossfading.gif
    13,3 KB · Weergaven: 65
Laatst bewerkt:
Daar had ik het niet gezocht!

Zowel bij NBR als NE !

Bedankt!
 
Da's heel graag gedaan ;)

Je kan je resultaat al beluisteren in Nero zelf door 2 opeenvolgende nummers in de compilatie te selecteren en dan op play te drukken. Spijtiggenoeg is de afspeelfunctie binnen Nero eigenlijk een beetje ondermaats, waardoor je niet ff vlug naar het einde van track 1 kan gaan om dan alleen de overgang te horen. Daarbij blijft de speler even hangen tussen de 2 in. Ondermaats ontwikkeld onderdeel in Nero als je het mij vraagt, maar goed.

Even een kleine rechtzetting: Ik zei dat het enorm moeilijk was om die bestanden erg juist te splitsen in Audacity zelf. Deze optie schijnt wel aanwezig te zijn in Audacity volgens dit topic in de F.A.Q.

En ten derde: In Nero SmartStart heb je ook nog "Nero Soundtrax" in het lijstje, wat mij ook een multi-sporig mixprogramma lijkt, maar kheb het nog nooit gebruikt.
(Kom ik nu mee af, shoot me!)

Mvg, James
:)
 
I'm shooting at you!

Ik heb inmiddels een leuke fadeover en een CD-tje dus ik ben blij.

Thx
:thumb:

Hopen dat "men" het ook gaat waarderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan