vcd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ariane

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2005
Berichten
11
een vraagje. ik probeer een gedownloade film als vcd te branden met nero 6
Als hij klaar is heb ik diverse pictogrammen, mapjes of hoe noem je dat, en die hebben allemaal op het eind de extentie.dat Daar kan ik dus niets mee.
Bij een vriendin van mij lukt het perfect. Ik heb ze ook al eens omgezet van avi naar mpg maar met hetzelfde resultaat. Ik ben geen ster met de computer. Zou ik soms eens iets verkeerd verwijdert hebben. Nero is pas gekocht en geinstalleerd.
Alvast bedank voor een eventuele oplossing
 
wat is de orgineele file naam van de film ik bedoel daar mee .mpg of .mpeg of .avi
 
Geplaatst door saxxon_1
wat is de orgineele file naam van de film ik bedoel daar mee .mpg of .mpeg of .avi

Ik heb het zowel met mpg als met avi geprobeert
snap er dus niets van
vriendelijke groet, aria
 
je moet in nero videocd kiezen, en dan gewoon de .mpg in de linker scherm sleepen, dan ga die hem coderen en ken je branden.
dan kan je hem in je dvd kijken mits hij vcd ondersteund
s6
 
Het is volkomen normaal dat je videoCD dat-bestanden bevat. Hij is dan ook gemaakt met het doel dat vooral een DVD speler er iets van zou snappen.
Wil je een je videobestand op een cd die je wel kan lezen, dan zet je je mpg op een dataCD en brand je deze, ik herhaal, als dataCD (= CD-ROM (ISO)). Als deze op een juiste manier gecodeerd is, kan zelfs je dvd speler deze afspelen, en toch blijft het een mpg.
 
Geplaatst door James007
Het is volkomen normaal dat je videoCD dat-bestanden bevat. Hij is dan ook gemaakt met het doel dat vooral een DVD speler er iets van zou snappen.
Wil je een je videobestand op een cd die je wel kan lezen, dan zet je je mpg op een dataCD en brand je deze, ik herhaal, als dataCD (= CD-ROM (ISO)). Als deze op een juiste manier gecodeerd is, kan zelfs je dvd speler deze afspelen, en toch blijft het een mpg.

Heb je raad opgevolgd. Is dan wel volgens de p.c. een mpg, maar op mijn stand alone dvd speler is hij nog steeds niet af tespelen.
groeten, Ariane
 
en op mijn manier ook niet, want zo moet je een vcd branden om hem in je dvd te kijken.
niet veel dvd's ondersteunen .mpg maar wel vcd of svcd
 
Geplaatst door saxxon_1
en op mijn manier ook niet, want zo moet je een vcd branden om hem in je dvd te kijken.
niet veel dvd's ondersteunen .mpg maar wel vcd of svcd

Dat probeer ik dus steeds, een vcd branden. Maar dan krijg ik dus die .dat extensies. Als ik het volgens jou doe, dus een data cd branden krijg ik dus wel een mpg op mijn p.c., maar is het dus nog steeds geen vcd, wat ik dus wil, om op een stand alone dvd speler te kunnen
bekijken.
Ik heb dus toch z'on vaag vermoeden dat er iets van mijn p.c. verwijdert is wat niet mocht. Want bij een vriendin van mij werkt het perfect. avi of mpg met nero omzetten naar vcd.
groetjes.
 
Er is absoluut niets aan de hand met je pc, als je een videoCD brandt, dan MOET je van die .dat extensies krijgen, zodat je stand-alone DVD-speler er iets van snapt.

Je zal de keuze moeten maken, ofwel bekijkbaar op de DVD-speler (videoCD met .dat extensies) ofwel bekijkbaar op je PC (gewone dataCD waarbij het gewoon.mpg blijft.)
 
Geplaatst door James007
Er is absoluut niets aan de hand met je pc, als je een videoCD brandt, dan MOET je van die .dat extensies krijgen, zodat je stand-alone DVD-speler er iets van snapt.

Je zal de keuze moeten maken, ofwel bekijkbaar op de DVD-speler (videoCD met .dat extensies) ofwel bekijkbaar op je PC (gewone dataCD waarbij het gewoon.mpg blijft.)

IK wil niet eigenwijs zijn, maar bij mijn vriendin lukt het dus wel een avi of mpg als vcd branden met nero en die is dan ook af te spelen op de stand alone. Zelf gezien.
En als ik ze brand komt het dua in .dat en is niet af tespelen op de stand alone. Als ik het op jouw manier doe ook niet. heb het echt geprobeert.
Toch bedankt dat je mijn gezeur wilt lezen en beantwoorden.
groetjes,
 
Kan je stand-alone DVD-speler wel videoCD aan? Dat is namelijk de laatste tijd wel standaard, maar dat is niet altijd zo geweest. Kijk misschien even op je DVD-speler zelf of in de handleiding of je DVD-speler VideoCD's KAN afspelen.

PS: Blijf gerust doorzeuren, ik weet dat het vreselijk irritant is als dergelijke dingen niet lukken. We vinden wel een oplossing ;)

Mvg, James:)
 
Geplaatst door James007
Kan je stand-alone DVD-speler wel videoCD aan? Dat is namelijk de laatste tijd wel standaard, maar dat is niet altijd zo geweest. Kijk misschien even op je DVD-speler zelf of in de handleiding of je DVD-speler VideoCD's KAN afspelen.

PS: Blijf gerust doorzeuren, ik weet dat het vreselijk irritant is als dergelijke dingen niet lukken. We vinden wel een oplossing ;)

Mvg, James:)

Ja mijn dvd kan vcd aan. Zeker weten
groetjes
 
"Zeker weten" is dat volgens jou of volgens de handleiding?
Heb je ooit al een videoCD van je vrienden afgespeeld op jouw DVD-speler? Nero al geherinstalleerd? Misschien eens een ander brandprogramma gebruiken?
 
Geplaatst door James007
"Zeker weten" is dat volgens jou of volgens de handleiding?
Heb je ooit al een videoCD van je vrienden afgespeeld op jouw DVD-speler? Nero al geherinstalleerd? Misschien eens een ander brandprogramma gebruiken?

Alles wat je voorsteld heb ik al gedaan. Ik weet er niet zo veel van, maar dat dan gelukkig nog wel.
Het is een groot raadsel vind ik. Ik hou toch maar het idee dat er iets mist van mijn windows of zo.
Groetjes.
 
Geplaatst door saxxon_1
je moet in nero videocd kiezen, en dan gewoon de .mpg in de linker scherm sleepen, dan ga die hem coderen en ken je branden.
dan kan je hem in je dvd kijken mits hij vcd ondersteund
s6

heb ik allemaal gedaan wat jij zegt. Maar het werkt niet.
Bij een vriendin van mij wel. Mijn stand alone dvd speler ondersteunt vcd. Ik krijg ze dus niet gecodeert. Nerogeeft wel zogenaamd aan dat hij het doet. Duurt ook wel een poosje. En als hij dan gaat branden is blijkt het toch geen vcd te zijn, maar allemaal mapjes, waarvan het grootste, dus de film een .dat eztensie heeft. Ra,ra, hoe kan dat
groetjes
 
Geplaatst door James007
Wat denk jij dan dat een videoCD is?:confused:

Hoe moet ik dat nu zeggen. Een vcd is een dvd film zo gecodeerd? dat hij op een cd rom past. Je hebt ook nog svcd heb ik gelezen, en dat is hetzelfde maar een betere kwaliteit.
Als die vriendin van mij een avi heeft gedownload, en ze start nero 6 en kiest vcd dan codeert nero hem naar vcd. en dan kan ze hem echt op de stand alone afspelen, ook op die van mij!! Meer doet zij niet.
Ik heb ook nero6. Dus waarom gaat dat bij mij nu niet. Wat is er fout, snik, snik.
groetjes.
 
Oke, maar daar blijft het niet bij. Hij wordt ook nog eens in stukken gekapt en omgezet in dat-bestanden en dan op een schijfje gebrand. Ik zou nog één ding willen proberen. Klik op download op deze pagina en open Tmpgenc.exe in het zipje, en klik in het lijstje op PAL bij VideoCD. Klik op "next", en open je avi, blablabla tot je bij stap 5 bij OK komt. Als ie klaar is, zal er ook een mpg staan in de map die jij hebt aangeduid bij stap 4 of 5 (ben niet zeker). Brand deze is op een dataCD en geef het resulaat even.

Mvg, James:)
 
Geplaatst door James007
Oke, maar daar blijft het niet bij. Hij wordt ook nog eens in stukken gekapt en omgezet in dat-bestanden en dan op een schijfje gebrand. Ik zou nog één ding willen proberen. Klik op download op deze pagina en open Tmpgenc.exe in het zipje, en klik in het lijstje op PAL bij VideoCD. Klik op "next", en open je avi, blablabla tot je bij stap 5 bij OK komt. Als ie klaar is, zal er ook een mpg staan in de map die jij hebt aangeduid bij stap 4 of 5 (ben niet zeker). Brand deze is op een dataCD en geef het resulaat even.

Mvg, James:)

Heb je raad opgevolgt. Nu zie ik op de stand alone het eerste beeld. Dat verandert niet maar ik hoor wel de muziek en de tekst
Dus is er toch nog iets niet in orde.
Groetjes, aria
 
Geplaatst door ariane


Heb je raad opgevolgt. Nu zie ik op de stand alone het eerste beeld. Dat verandert niet maar ik hoor wel de muziek en de tekst
Dus is er toch nog iets niet in orde.
Groetjes, aria

Ik vind het wel zo aardig om je te vertellen dat het is opgelost.
Het werkt. Waarvoor mijn hartelijke dank!!
groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan