waarom duurt het zo lang om een dvd te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Teddyberin

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2004
Berichten
28
Hallo allemaal,

Ik heb eindelijk genoeg schijfruimte en de juiste dvd brander. Nu heb ik in in 2 proggies van Ulead en ook in NeroExpress Vision2 al 2x een leuke selectie gemaakt van slideshows en video's van de vakantie, leuk menuutje er aan gekoppeld, muziekje eronder, to zover alles perfect. Maar dan... :8-0: wil ik gaan branden.... (2,5 gb in totaal) .... dan moet ik maar liefst 10 uur wachten.... pffffffff kan niet de bedoeling zijn, of klopt dit? Hoe kanik dit veranderen.. of is het gewoon een kwestie van geduld..... Ben heel benieuwd en hoor het dus graag. Bedankt alvast! Greetz, Teddy
 
duurt alleen het branden zo lang? Want je hebt kans dat die proggies van ulead eerst van alles moeten omzetten, bv van avi naar vob files enzo. Dit kan inderdaad erg lang duren, beetje afhankelijk van de snelheid van je pc, maargoed.
 
Nou aan het branden ben ik nog niet toegekomen, het transcoderen (bij Nero) duurt zo lang. Ik heb ook gewoon de video's en foto's gebruikt rechtstreeks van mijn camera. Dus ik heb niets geconverteerd. Is dat beter? Om er bijvoorbeeld eerst avi van temaken. En om de foto's die ik gebruik voor de slideshows eerst te comprimeren??????
Het is wel de bedoeling dat de kwaliteit goed blijft.
 
NEe hoor dat ulead proggie doet dat allemaal als het goed, is, zelf verder niks aan de kwaliteit gaan veranderen.

Maar daarom duurt het ook zo lang, omdat hij dus alles moet gaan berekenen enzo
 
Om een voorbeeld te geven. Ik heb een P4 van 2,6 Ghz en 1024 Mb aan RAM.
Een beetje fillempie van anderhalf uur ben ik ook al een dikke 5,5 uur mee bezig.
In deze is geduld een schone zaak.

Succes,
Fonz
 
Dus 10 tot 13 uur is dan normaal voor ,voor mijn oud beessie.......P3 6oo mhz, intel 440 zx Agpset 100 mhz
384 mb geheugen en inmiddels 45 gig aan schijfruimte
waarvan 30 gig voor mijn dvd bewerking.?????
Als dat zo is dan moet dit maar even.:rolleyes:




greets
teddyberin.
 
Ik vrees van wel.
Maar je hebt toch geen haast met dit mooie weer?
Laat je hem lekker 's avonds en 's nachts reutelen.
Is het filmpje klaar met het ontbijt.

Fonz
 
Mislukt

Hallo hier ben ik weer, 9 uur later , en een foutmelding van nero waar ik niets van snap... heeft ie 9 uur lopen ratelen en krijg ik aan het eind een foutmelding:

[19:14:05] NEROVISION 19:14:00 #411 WINPFILE 161 File CPortableWinPFile.cpp, Line 263 [19:14:05] NEROVISION Het opgegeven pad is ongeldig.

Wie kan mij helpen..... begin toch wel een beetje geduld te verliezen hihihihi

Greetz, Teddy
 
Ik heb even lopen Googlen voor je.
Ik kwam op een vergelijkbare site als de onze uit, maar dan in het Duits.
Er werd daar geopperd dat het toch iets met de brander van doen heeft. Ikzelf denk misschien aan een verschil in debestandjes.
Maar niet getreurd, ik weet zeker dat wanneer de echte Video en DVD cracks zo thuis komen van een dag in het zonnetje je nog goeie tips krijgt.
Ik kan me voorstellen dat je een "beetje beteuterd" keek na 9 uur reutelen.

Fonz
 
Hi Fonz thanks voor je medeleven. Helaas zijn de echte Video en DVD cracks een weekendje weg geloof ik ;) hihi, ik heb het vannacht nog een keer geprobeerd, nero is nog druk maar zo ver ik kan zien issie al anderhalf uur bezig met directory schrijven, dus zal wel ergens op blijven hangen ....:confused: ik ga zo maar s ff in Ulead maar s proberen...... enne waar ken ik een dossie geduld kopen :eek: nou afin, ik hoop dat er snel iemand wakker wordt die me kan helpen..... thanks alvast. Greetz, Teddy
 
Leg nog eens precies stap voor stap aan me uit wat je doet.
Misschien ontdek ik wat in het proces wat anders zou kunnen.

Fonz
 
Geplaatst door A.J.
Leg nog eens precies stap voor stap aan me uit wat je doet.
Misschien ontdek ik wat in het proces wat anders zou kunnen.

Fonz

Oke, komt ie. Ik heb foto's en video gemaakt op mijn Sony fotocamera van de vakantie.
Deze foto's en video's heb ik op de harde schijf van mijn pc gezet. Ik heb nero geopend en een nieuw DVD project aangemaakt met slideshows en videofilmpjes. Sommige foto's heb ik nog bewerktdoor ze met een tekst te voorzien en de filmjes heb ik ook een titel meegegeven. Verder heb ik de overgangen voor de slideshows aangegeven en het totale project bewaard.
Door volgende te kiezen kwam ik in het scherm waar je je menu op kunt maken, daar heb ik voor de layout gekozen en er een muziekje ondergezet.
Bij volgende heb ik ervoor gekozen het te branden en heb mijn dvd brander gekozen. En toen begon het grote wachten.
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is.
Gr., Teddy:D
 
Tja, het zou moeten werken.
Hoe is jouw duits?
Want anders moet je even Googlen.
Dan typ je CPortableWinPFile.cpp in en ga je dat even lezen.

Fonz
 
Geplaatst door A.J.
Tja, het zou moeten werken.
Hoe is jouw duits?
Want anders moet je even Googlen.
Dan typ je CPortableWinPFile.cpp in en ga je dat even lezen.

Fonz

Ging eigenlijk best goed dat Duits lezen, aleen heeft het geen oplossing gegeven. Maar.. zou het er wellicht mee te maken hebben dat ik nog met Windows 98 werk? Ik hoop dat er nog wat tips komen, want ik neem aan dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loop... maar ja.... ze moeten het maar nnet melden... ;-)

Ik ga in ieder geval ff verder stoeien.... de aanhouder wint tenslotte. Greetz., Teddy
 
Ik zoek nog wel even met je mee, maar ga zo de zon in hoor!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan