Nieuwe lanverbinding??????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiltin

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
337
Goedemorgen,
Ik heb een ingewikkeld probleem met een computer in mijn netwerkje.
Sinds dinsdag ben ik overgegaan van KPN adsl naar BBNed adsl. Een nieuw modem aangesloten met een switch ertussen. De computer beneden werkt goed. Boven heb ik 2 computers op een hub (A en B), die rechtsstreeks op de switch beneden aangesloten is. De ene computer (B) boven doet het prima, maar de andere (A) niet. Geen internetverbinding en ziet ook de andere computers niet. Wat wel opvalt is dat A een 2e lanverbinding heeft gemaakt en dan aangeeft dat een netwerkkanbel niet aangesloten is. De eerste lan verbinding is volgens mij de goede en die geeft geen fouten, maar ook geen verbinding. Als ik de netwerkkabel eruit trek, geeft de eerste verbinding aan dat de kabel niet is aangesloten. Ik heb het gevoel dat deze 2 verbindingen eigenlijk moeten combineren tot één, maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar dat hoor ik graag.
P.s. computer A heeft een andere netwerkverbinding naar het werk. (VPN), maar die is volgens mij goed.
Alle computers hebben Windows XP.
 
misschien een rare oplossing maar hoeveel aders heeft de kabel die naar boven gaat.
Als dat er acht zijn dan zou je kunnen overwegen om er twee stekkers aan te zetten.
dan kan die hub er tussen uit.
Je hebt maar vier aders nodig voor een lan verbinding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan