Ik Hoor Geen Geluid!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ericos

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2005
Berichten
9
Heey,

Ik heb pas geleden mijn computer geformateerd. Maar ik hoor nu helemaal geen geluid als ik een mp3 bestand afspeel of een video. Ik heb een cd-rom van Creative Soundblaster Live Value, maar als ik deze installeer dan krijg ik steeds de fout kan DevLdr_32.exe niet vinden als ik mijn computer wil uitschakelen. Als ik dan op nu beeïndigen klik dan sluit ie de computer gewoon af. Als ik m dan weer opstart kan ik wel gewoon nog muziek luisteren. Maar goed ik wil nu eens van deze fout af zijn! Daarom heb ik expres die cd-rom van Creative niet geïnstalleerd. In plaats daarvan heb ik op creative.com gekeken naar een driver en de volgende gedownload: Sound Blaster Live! - LiveDrvUni-Pack English. Maar dit heeft niets geholpen want ik hoor nog steeds geen geluid, ook niet de Windows geluiden zoals Goedenmiddag!

Maar ik heb bij Windows Update gelezen dat als je een Gateway computer hebt met Boston boxen dat dit een probeer kan opleveren (wat bij mij dus het geval is).

Weet iemand een oplossing voor mij probleem???

Alvast bedankt, Eric
 
Weet je ook precies wat voor type kaart je hebt?
Als je dat niet weet download dan even Everest
Daarmee kan je precies zien wat voor hardware je in de pc hebt zitten.

Kijk ook even onder apparaatbeheer of alles goed is geïnstalleerd.
 
Ik heb Everest geïnstalleerd, maar ik weet niet goed waar ik moet zoeken. Volgens mij heb ik een Creative Sound Blaster Live Value kaart.

Ik heb ook bij apparaatbeheer gekeken en alles functioneert goed.
 
In Everest:
Multimedia>PCI/PnP Audio.


Heb je ook in Windows bij volumebeheer gekeken of er niks op "Dempen" staat?
 
Apparaatbeschrijving Type
Creative SB Live! Sound Card PCI

Volumebeheer etc heb ik allemaal al gechecked!
Maar kijk als ik gewoon die cd-rom van Creative gebruik dan heb ik wel geluid!!! Maar ik wil gewoon proberen om van die fout af te komen. Daarom heb ik die software nog niet geïnstalleerd!
 
Laatst bewerkt:
Heb je DevLdr_32.exe goed opgeschreven?
Ik kan er namelijk niks over vinden bij Google.:confused:
 
tja je kan ook devldr 32 proberen! het is een soort standaard fout, wat niet echt problemen geeft (dat zeggen ze tenminste in Windows Update.

Windows Update

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;313022

misschien kan je hier iets mee??? btw de meeste dingen die zij aanraden heb ik al geprobeerd. Die dingen zoals jij zegt van staat je geluid niet op dempen!

!!!voor alle duidelijkheid ik heb dus niet de Creative Soundblaster Live Value 5.1!!! maar de Soundblaster Live Value!
 
Laatst bewerkt:
Devldr32.exe hoort in C:\Windows\Driver Cache\i386\driver.cab te zitten ???????? (daar kom ik met zoeken op uit)
 
Daar staat het bij mij ook! Tja wat n zwager van mij ook zegt... als je gewoon geluid wilt hebben. Installeer je die cd-rom van Creative en dan moet je t maar doen met die fout!

Is dit een oplossing? Wil eigenlijk liever die fout weghebben!
 
Als je alleen DEVLDR intikt in google dan vind je bovenaan een website van Microsoft met daarop de oplossing.
 
Heb je wel eens goed gekeken bij Creative?
Vaak staan er een hoop updates voor je type geluidskaart.
 
De volgende oplossing vond ik in de knowlegde base van Creative:

The above error usually occurs because before the system can shutdown, the file devldr has to shutdown the sound card software first. To resolve the error message, try moving the file to the Windows Startup folder. Open Windows Explorer, and navigate to C:\WINNT\SYSTEM32 folder, and copy the file DEVLDR32.exe to C:\document and settings\all users\startmenu\programs\startup folder. Once the file is copied, rename the DEVLDR32.exe file in the C:\WINNT\SYSTEM32 folder to DEVLDR32.old. Restart the computer.

http://dmzweb3.europe.creative.com:...,VARSET=ws:[url]http://nl.europe.creative.com

Hoop dat het lukt :)
 
Dat pad klopt helemaal niet. Niet met XP tenminste.
Met zoeken wist ik het file wel te vinden.
 
Geplaatst door Elisa
Dat pad klopt helemaal niet. Niet met XP tenminste.
Met zoeken wist ik het file wel te vinden.
Ja, ik dacht, als het niet klopt, hoor ik het wel.
Misschien heeft ie er wat aan.

Even lekker uitgewaait trouwens? ;)
 
In ieder geval heb ik dat bestand ook maar naar de opstart gezet. Baat het niet, schaadt het niet.:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan