camera vraagt card setup

Status
Niet open voor verdere reacties.

amateur

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Berichten
75
Ik heb vandaag een aantal foto's gemaakt (en ook terug gekegen) met digitale camera. Toen ik nog een foto wilde maken lukte dat niet meer en kreeg ik een melding in het scherm dat de kaart geformatteerd moet worden.
Dat heb ik nog niet gedaan maar mijn vraag is nu: is de kaart kapot en ben ik al mijn foto's kwijt? Is de kaart nu gewoon kapot, of is er iets anders aan de hand.
Ik heb wel eens gehoord van een programma dat je zelfs op een geformatteerde kaart weer data kan terug vinden maar heb geen idee welk prog dat is.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik weet niet goed waar ik moet zoeken en zou het jammer vinden als ik deze foto's echt kwijt zou zijn.
 
Ik hoop dat je een cardreader hebt, dan kun je je geheugenkaart hierin stoppen (zonder te formatteren wel te verstaan) en met behulp van drive resque proberen om je foto's terug te krijgen.
En hierna de kaart alsnog te formatteren.
Heb je geen cardreader, dan is het te hopen dat je je geheugen card aan kan spreken via je camera als opslag medium, dus hier heb je een drive letter voor.
 
ik gebruik deze.
Als je aan een kaartlezer zou kunnen komen, dan heb je ze zo terug.

Freeware natuurlijk!;)
 
Bedankt voor de reacties:thumb:
Even de stand van zaken: met drive rescue kon ik helaas niets beginnen (of ik heb iets verkeerd gedaan)
Met het progje van James007 lukte het me wel!!!

Ik heb nu alleen het volgende probleem: ik zie de foto's wél staan in de map, maar ik kan ze niet allemaal openen. Van de 17 foto's die er staan (ik zie wel een miniatuur) krijg ik er maar 5 op volledig scherm te zien. De rest kan ik niet openen.
Kan ik hier nog iets aan veranderen of moet ik blij zijn dat ik er in ieder geval nog 5 heb?
 
Laatst bewerkt:
Ik had hetzelfde probleem, maar dan enkel met m'n laatste foto. Enkel de miniatuur zag ik, maar als je er nog maar op klikte, dan zat de pc vast. Ik vrees dat je blij moet zijn met je 5 foto's.:(

Mvg, James:)
 
James, bedankt! Ik ben zeker blij met de 5 fotootjes. Wel raar dat je wel een miniatuur ziet staan maar 'm verder niet kan openen.
Overigens kreeg ik met photostudio nog een paar foto's geopend echter niet helemaal "compleet" (alleen de helft van de foto).
Is dit nu een teken dat ik een nieuwe kaart moet gaan kopen of zo dit incidenteel zijn?
Ik heb inmiddels de kaart geformatteerd en opnieuw geprobeerd en zo te zien doet 'ie het weer gewoon, maar het zou wel balen zijn als het weer gebeurd:8-0:
 
Even een paar tips.

Als je je camera aansluit op je pc kopieer dan gelijk je foto's.
Let erop dat je eerst je camera uitzet voordat je hem weer loskoppelt en nadat hij klaar is met kopieren of wat dan ook.M.a.w.kijk goed of je camera en pc klaar zijn voordat je hem loshaalt.
Haal niet gelijk elke foto eraf.
Laat rustig je card vollopen.Tussendoor kun je natuurlijk wel kopieren.
Dit schijnt de levensduur van je card te verlengen.

Suc7

:thumb:
 
Bedankt voor de tips.
Alleen sluit ik de camera nooit aan op de pc maar gebruik de cardreader;)
Ik kan me idd voorstellen dat het beter is de kaart vol te maken (hoewel ik dat eerlijk gezegd niet doe/deed) maar is dat dan niet lastig om tussendoor te kopiëren: moet je eerst gaan zoeken welke er al op de pc staan:rolleyes: Maar nogmaals ik kan me er wel wat bij voorstellen!
 
Geplaatst door amateur
James, bedankt! Ik ben zeker blij met de 5 fotootjes. Wel raar dat je wel een miniatuur ziet staan maar 'm verder niet kan openen.
Overigens kreeg ik met photostudio nog een paar foto's geopend echter niet helemaal "compleet" (alleen de helft van de foto).
Is dit nu een teken dat ik een nieuwe kaart moet gaan kopen of zo dit incidenteel zijn?
Ik heb inmiddels de kaart geformatteerd en opnieuw geprobeerd en zo te zien doet 'ie het weer gewoon, maar het zou wel balen zijn als het weer gebeurd:8-0:
Als er nog maar iets van die foto beschadigd is... pak je er naast. Op een of andere manier is er gewoon iets foutgelopen. Ik zou geen ander kaartje aanschaffen.
Ehm, vraagje... welke foto's heb je kunnen terughalen, die eerst stonden of de anderen. Als het die waren die eerst stonden, zou ik een ander kaartje gaan kopen, want dan kan het zijn dat er een deel van de kaart beschadigd is.

Mvg, James:)
 
Oké dan denk ik inderdaad dat ik een andere kaart ga aanschaffen. De eerste foto's zijn óf niet te openen of halve plaatjes (als ze open zijn) dan de 5 die wel goed zijn en dan komen er nog een paar die niet goed zijn.
Enige idee hoe lang zo'n kaartje meegaat bij "normaal" gebruik? (normaal = onregelmatig: soms wekelijks; soms weken niet).
 
Heb ik geen flauw idee van. Ik gebruik mijn digitale camera ook heel irregelmatig, maar mijn SD kaartje geeft geen problemen.
PS: Vergelijk de prijzen van dergelijke kaartjes. Toen ik in spanje was, vroegen ze voor een SD-kaartje 80€, hier bij mij in Belgie, krijg je er nu 2 voor 25€. Kijk wat rond, vergelijk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan