Windows Media Player 9 slaat geen bestanden op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
1.406
Ik heb net Windows Media Player 9 gedownload maar deze slaat geen bestanden op. Ik luister vaak naar online radio en die streams wil ik opslaan op mijn harde schijf. Bij Windows Media Player 7.1 klik ik dan op bestand, en dan afspeellijst exporteren naar bestand en dan lukt dat gewoon.
In WMP 9 heet dat weer anders maar dan iets anders maar kan die optie niet aanklikken.
Wat is er aan de hand, wat moet ik doen?
 
Ik heb nooit geweten dat media player streams kon opslaan, da's nieuw voor mij.
Dacht dat je daar altijd een andere player/recorder voor nodig had.
 
Geplaatst door Admin_Frisian
Ik heb nooit geweten dat media player streams kon opslaan, da's nieuw voor mij.
Dacht dat je daar altijd een andere player/recorder voor nodig had.

Het gaat niet om het opnemen van de stream maar om een snelkoppeling op te slaan, het asf of asx bestand zeg maar. Hoop dat ik het hiermee duidelijk maak.
 
Het opslaan van streams film is mij alleen gelukt met
Real Media
Op www.omroep.nl kan je diverse radio en tv progammas opnieuw bekijken. Zeer vele archieven op video. Het opslaan gaat uitstekend met het programma Net transport.
Het spelen van streams doe je met Real Media Gold
als er gespeeld word op het blauwe regeltje rechts klikken en dan die je de URL
wat wordt afgespeeld is een bestand dat eindigt op
.rm
als je alles wat hiervoor kopieert en plakt in het programma NET Transport dan wordt het zaakje opgelsgen op je coputer. Met radio heb ik weinig ervaring. met www.arrow.nl ging het uitstekend.

Met windows media kan je alleen een snelkoppeling op je schijf kopieren. Windows media werkt met een bestand endigend met .asf Mij is nog niet gelukt om dit bestand op te slaan alleen met het programma WM recorder. Dat kan je zonder licentie slechts 3 minuten gebruiken. Het progamma Net transport werkt voor mij uitstekend.
Voor downloaden tijdelijk op mijn webpagina
www.schravenlantanw.tk

veel plezier


Streams films van internet op HD plaatsen

ZET IN IEDER GEVAL ALVAST TWEE PROGS IN DOWNLOADS OP JE HD
DEZE EN DEZEGELUID EN PROGS OP HD ZETTEN.

1. DOWNLOAD EN INSTALLEER REAL PLAYER GOLD
2. OPEN REAL PLAYER
3. KIES TOOLS
4. KIES PREFERENCES
5. KIES NETWERK TRANSORT LINK BOVEN
6. VINK AAN : USE SPECIFIC UDP PORTS
7070.7071
7. KLAAR VOOR XS4ALL.NL
 
Geplaatst door rjvds
Het opslaan van streams film is mij alleen gelukt met
Real Media
Op www.omroep.nl kan je diverse radio en tv progammas opnieuw bekijken. Zeer vele archieven op video. Het opslaan gaat uitstekend met het programma Net transport.
Het spelen van streams doe je met Real Media Gold
als er gespeeld word op het blauwe regeltje rechts klikken en dan die je de URL
wat wordt afgespeeld is een bestand dat eindigt op
.rm
als je alles wat hiervoor kopieert en plakt in het programma NET Transport dan wordt het zaakje opgelsgen op je coputer. Met radio heb ik weinig ervaring. met www.arrow.nl ging het uitstekend.

Met windows media kan je alleen een snelkoppeling op je schijf kopieren. Windows media werkt met een bestand endigend met .asf Mij is nog niet gelukt om dit bestand op te slaan alleen met het programma WM recorder. Dat kan je zonder licentie slechts 3 minuten gebruiken. Het progamma Net transport werkt voor mij uitstekend.
Voor downloaden tijdelijk op mijn webpagina
www.schravenlantanw.tk

veel plezier


Streams films van internet op HD plaatsen

ZET IN IEDER GEVAL ALVAST TWEE PROGS IN DOWNLOADS OP JE HD
DEZE EN DEZEGELUID EN PROGS OP HD ZETTEN.

1. DOWNLOAD EN INSTALLEER REAL PLAYER GOLD
2. OPEN REAL PLAYER
3. KIES TOOLS
4. KIES PREFERENCES
5. KIES NETWERK TRANSORT LINK BOVEN
6. VINK AAN : USE SPECIFIC UDP PORTS
7070.7071
7. KLAAR VOOR XS4ALL.NL

Maar waarom lukt het met WMP 7.1. dan wel om asf of asx streams op te slaan?
Ik zou het met een omweg kunnen doen, de stream openen in WMP, het adres van de stream kopieren in RealPlayer en dan zo op slaan.
 
Weet je zeker dat het een bestand is en geen snelkoppeling?

wmp slaat volgens mij alleen snelkoppelingen op

ik heb ergens gelezen dat ze in Amerika moeilijkheden maken over auteursrechten en dat bv de auteur va n
het programma ASF en dat asf juist gemaakt is om niet te kunnen kopieren

rjvds
 
Geplaatst door rjvds
Weet je zeker dat het een bestand is en geen snelkoppeling?

wmp slaat volgens mij alleen snelkoppelingen op

ik heb ergens gelezen dat ze in Amerika moeilijkheden maken over auteursrechten en dat bv de auteur va n
het programma ASF en dat asf juist gemaakt is om niet te kunnen kopieren

rjvds

Het is een snelkoppeling ja, in WMP 7.1 kon ik die moeiteloos opslaan zoals ik hierboven heb beschreven, maar in WMP 9 niet, die optie staat er wel, maar niet aanklikbaar om de een of andere duistere reden...
 
Ik ben al enige tijd diverse programma s aan het proberen om asf bestanden op te slaan
bv streambox en asfrecorder, daarmee is het mij niet gelukt. WM recorder kost 30 dollar, met credictkaart betalen durf ik niet. Ik zoek nog een andere mannier om te betalen, na maanden zoeken geef ik het verder op om een freeware te vinden.

rjvds
 
Geplaatst door rjvds
Ik ben al enige tijd diverse programma s aan het proberen om asf bestanden op te slaan
bv streambox en asfrecorder, daarmee is het mij niet gelukt. WM recorder kost 30 dollar, met credictkaart betalen durf ik niet. Ik zoek nog een andere mannier om te betalen, na maanden zoeken geef ik het verder op om een freeware te vinden.

rjvds

Dat ga ik niet betalen...
Je moet die snelkoppelingen toch gewoon kunnen opslaan. Snap niet waarom dat nu bij deze versie ineens niet kan. Kan het bij de nieuwe WMP 10 wel? Weet iemand dat toevallig?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan