Selectie in paintshop pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Francis Begbie

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2005
Berichten
58
Hallo,

wie o wie kan mij helpen??

Ik vroeg mij af of u mij kunt vertellen of het met paintshop pro ook mogelijk is dat het programma zelf een afbeelding op een foto kan herkennen en alleen die afbeelding kan selecteren zonder dat je hem er handmatig uit moet gaan snijden.



Om het te verduidelijken: ik heb een foto van iets of iemand, en ik wil de achtergrond niet hebben, alleen de afbeelding. Die wil ik dan op een witte achtergrond plakken. Ik zou denken dat het programma het onderscheid zou moeten kunnen maken tussen afbeelding en achtergrond en dat het mogelijk moet zijn om alleen de afbeelding heel snel uit de foto te knippen.

Vast bedankt
 
Je zult zelf je object moeten selecteren uit de foto en plakken in een nieuwe file.

Je moet wel aangeven wat je wilt selecteren.
 
bedankt Johan!

dat houdt dus in dat ik met de hand een lijntje moet gaan trekken om het object heen dat ik wil hebben. Aangezien ik 200 verschillende foto's heb kost dat enorm veel tijd en daarnaast is het met het handje natuurlijk nooit zo netjes en precies.

ik heb mij laten vertellen dat paintshop pro zelf het onderscheid zou kunnen maken tussen object en achtergrond en dat je het object dus met enkele handelingen eruit zou kunnen lichten.

Klopt dat niet? Of heb ik dan een ander programma nodig??

Om je een voorbeeld te geven: ik maak zelf een foto van een produkt en dat produkt lig bijv. op een tafel. Nu wil ik die tafel weghebben en uiteindelijk het produkt zelf op een witte achtergrond kunnen plaatsen. Het resultaat zou er dan uit moeten komen te zien als het shirt dat je hier ziet

http://www.flyt.nl/showShirt.php?id=11

Hoe doe ik dat? Door handmatig te selecteren krijg ik dat toch nooit zo netjes??

thanks
 
Gebruik de optie 'Freehand' (het lassotekentje)

Kies daarin de optie 'Smart edge', zet Feather op 2 pixels, je kunt nu het bloesje selecteren, je hoeft dan elke pixel te selecteren.

Hoe nauwkeuriger je selecteert hoe beter het resultaat is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan