meerdere filmpjes op dvd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

blahblah

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2004
Berichten
163
Hallo, ik heb een paar kleine filmpjes van 350 mb, maar het is een season geloof 20 delen en die wil ik allemaal op dvd zetten maar hoeveel filmpjes kunnen er op een dvd? Ik wil ze allemaal gaan omzetten met dvd2svcd met ondertitel maar dan worden ze groot, is er een beter proggie ervoor? Waardoor je misschien 5 of meer films op dvd kan zetten.

Thnx
Robin:thumb:
 
Als je dvd speler mpeg kan afspelen dan kan je ze er als mpeg opzetten. Je hoeft dan niets om te zetten.
Wat zijn de extensies van die filmpjes?
 
Extensies? je bedoel formaat? als je dat bedoeld dan is het .avi geloof ik. het zijn series van lost :)

Robin
 
Dit is ff doorlezen? Maar in DVD-formaat is het idd normaal dat je er maar een stuk of 5 opkrijgt.

Een andere optie is idd ze als een gewone data DVD te branden, maar dan moet je eerst je ondertiteling vastplakken aan je avi en dan je avi naar een mpeg2 DVD (PAL) - formaat omzetten. Is wel meer werk, maar een handleiding vind je hier.

Daarna kan je TmpgEnc. gebruiken om je avi's naar mpeg2 DVD (pal) te zetten. Klik hier om dit programma te downloaden.
Als u het gebruikt, neem dan de MPEG2 DVD (PAL) optie in de 1ste stap van de wizard, en duid daarna uw avi aan, en volg de stappen. Doe dit voor al uw avi's.
OPGELET: de mpeg2-ondersteuning vervalt na 30 dagen.

Zijn de uiteindelijke mpeg's nog te groot naar uw zin, dan kan u ook voor SupervideoCD mpeg-2 (pal) kiezen, of zelfs nog voor VideoCD mpeg-1 (pal). Deze zijn kleiner, maar dat heeft natuurlijk zijn invloed op de kwaliteit. Alhoewel ik moet zeggen dat videoCD (pal) nog erg goede kwaliteit is. Probeer ze misschien alle 3 op 1 filmpje uit en neem dan de beste verhouding kwaliteit/grootte. Misschien zelfs EERST als videoCD (pal) formaat proberen.

Maar nogmaals, check of uw DVD-speler het spelen van VideoCD en SuperVideoCD ondersteund.

Als je klaar bent met het omzetten naar een bepaalde mpeg versie, dan kan je je mpeg-1 (videoCD-formaat), mpeg-2 (supervideoCD-formaat) of mpeg-2 (DVD-formaat)
naar een DVD branden in DATA modus.

Mvg, James
 
Laatst bewerkt:
oi oi oi, bedankt voor je uitleg en links naar guids etc, ik zal het is ff goed doorlezen en laat je wel horen als het gelukt is ik probeer alles wel ff uit me dvd speler ondersteund alles bijna alles dan:)

Robin:D :thumb: :D :thumb:
 
Hmm, ik had die guid goed doorgelezen en de stappen gevolgt maar ik heb die mpeg2 niet, maakt ook niet echt uit want het is voor svcd en ik wil ze graag op dvd miss enig idee hoe je dat beste kan?

Robin
 
Toch dit progje eens proberen? Is gratis + handleiding staat in mijn vorig bericht helemaal als eerste woord.
 
ok man ik zal het ff proberen ben beetje geirriteerd vandaar dat ik het niet echt helemaal door had gelezen, door internet weer updaten en kan me mail niet checken houd op na de helf van het laden van pagina iemand enig idee hotmial :)

Robin
 
Je moet wel begrijpen dat IK daar niets aan kan doen.
Als je problemen hebt met het laden van pagina's, dan mag je gerust een nieuw topic openen in de juiste sektie.

Mvg, James:)
[EDIT]Is gepost zie ik[/EDIT]
 
Laatst bewerkt:
Nog even iets, je kan toch ook virtualdub gebruiken zonder start frameserver? want ik deed net zo.
Open video files ---> Video ---> filters ---> subtitle
Save as avi.

Dan wordt ie meer dan 15gb :S

Iemand een idee ik heb op www.videohelp.com en doom9.nl gekeken maar op videohelp klopt die guid niet echt.

Robin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan