Van svcd naar vcd

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Ik heb een svcd gemaakt (gedownload bestand in nero als image gemaakt)... Maar nu blijkt dat een Svcd te zijn.. Ik heb een apparaat die geen svcd's afspeelt maar wel vcd's. Is er een mogelijkheid om iets te veranderen of te converteren zodat de svcd omgezet wordt naar vcd?
 
Je zult naar een programma moeten zoeken zoals iets dat lijkt op: svcd 2 vcd.
Of svcd to vcd.
Ik ben al aan het kijken voor je.

Ga hier maar eens kijken. Kun je uitzoeken: SVCD to VCD in Google
 
Laatst bewerkt:
ik heb al ff zitten bladeren via google, maar kom nog niet verder..
 
Hoezo kom je niet verder, wat op site gezegd klopt allemaal.

http://club.cdfreaks.com/lite/t-59486.html

of

http://forum.faqman.nl/messages/4/58924.html?1089101042

Als het je wat tegenvalt omdat het veel werk is, kan ik alleen zeggen dat het veel werk is om dat te doen.

Ikzelf download geen vcd of weet ik niet wat allemaal, alleen avi's divx bestanden komen op mijn computer. Kan ik je ook aanraden, betere kwaliteit en kleinere bestanden die passen op een single cd.

Alleen wel wachten tot er een film ofso op die formaat is gekomen, maar is wel het wachten waard.
 
Laatst bewerkt:
ik heb al ff zitten bladeren via google, maar kom nog niet verder..
Grapjas, je komt wel verder! Al met de eerste link op die pagina. Dank je wel voor het zoeken Elisa!
Jij hebt geen zin om zoveel moeite te doen voor je vcd'tje. That's te question :p
Precies zoals Fat_Tony ook al terecht opmerkte.
Weet je wat de les hieruit is? Goed opletten wat je binnenhaalt. ;)
 
Ik veronderstel dat je nu dat-bestanden hebt staan op je cd.
Je kan de mpeg-stream eruit rippen met de tool die je vindt op www.vcdgear.com en je kan met behulp van TmpgEnc je bekomen mpg omzetten naar het videoCD mpeg1-formaat (PAL) en dan op een dataschijfje zo branden of met nero(vision) op een videoCD branden.

Met vriendelijke groet, James:)

@Elisa: kheb de handtekening al weer veranderd
 
Laatst bewerkt:
dank je wel elisa.. voor het zoeken... hihi
ik ga het toch ff proberen... je moet tenslotte van alles op de hoogte blijven...
en als je met een nieuwsgroep iets binnenhaalt (vooral rar bestanden) zie je toch niet direct wat je binnenhaalt??
Ik begin net met nieuwsgroepen en daarin valt een hoop te leren merk ik al..
 
Hoe zit het nu? Heb je het MPEG2-filmpje op je pc of is ie al gebrand naar DAT?
 
Met super video converter moet dit lukken. Het is een trial.
Nu maar hopen dat het hele svcd geconverteerd kan worden :p
 
ik had het cue bestand op mijn pc, en toen zag ik dat ik die met vcdgear kon omzetten naar mpeg bestand.. en die ben ik nu aan het proberen met roxio dvdbuilder te branden.. maar dat duurt zoooooooooooooo lang.. en dan maar weer ff proberen.. het mpeg bestand speelde in ieder geval in media player af..
 
Zal het dan toch nog goed komen? Dat SVCD'tje kostte je wel je middag DaanM! :p
 
tja.. ik ga het vanavond proberen... compie aan en gewoon verder ademen.. dan verstrijkt de tijd toch vanzelf?!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan