W. movie maker

Status
Niet open voor verdere reacties.

krabat

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Berichten
202
Hoi!

Ik heb een dia show gemaakt met WMM. Het is opgeslagen als een mswmm- bestand. Het probleem is nu dat ik zo'n bestand niet kan branden met Nero. Ik vrees dat ik het eerst moet converteren naar mpg.

Nu is mijn vraag of iemand misschien een gratis progje weet dat mswmm bestanden naar mpeg converteert.

Of dat iemand een andere oplossing heeft natuurlijk:thumb:

alvast bedankt!
 
Al geprobeerd om het eenvoudig weg vanuit moviemaker op te slaan als wmv (windows media video)?
 
Ik heb het nu opgeslagen als:

audio/video bestand van windows media

maar nu wil ik het branden als svcd of vcd en dan moet ik toch converteren naar mpeg?
 
Dat wordt een videoConvertertje downen. En die zijn meestal trial.

Of je zou het eens kunnen proberen te openen in TMPGEnc.

Selecteer daar het juiste uitvoerformaat (let op, PAL nemen)
Zie ook screenshot.
Dat wordt dan omgezet in een mpeg-formaat dat precies juist gecodeerd is en waar nero zelf niets meer aan moet beginnen coderen.

Ik weet alleen niet of je wmv kan openen in TmpgEnc.
 

Bijlagen

  • tmpgenc.gif
    tmpgenc.gif
    12,1 KB · Weergaven: 27
tmpgenc kan ik helaas niet meer gebruiken (deed wel dat waar ik naar op zoek ben), 30 dagen zijn voorbij. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een ander progje met dezelfde mogelijkheden.

het liefste een trial of free version
 
Je wil de MPEG2 ondersteuning voor een SVCD? Dat is namelijk het enige wat wegvalt. Een videoConverter, daar heb ik nog nooit een gratis versie van gezien. Wel veel trials die dan maar 50% van je film omzetten en dan trekt het nog op niets... rotzooi:D
 
Het is toch te gek om los te lopen dat ze geld vragen voor zulke progjes!

Dan heb je Windows moviemaker en dan kun je er niets mee.....

om gek van te worden, wel bedankt voor je tijd en moeite! :)
 
Hoi Krabat,

Ik heb hier een mogelijke oplossing voor je.
Wanneer je in Windows movie maker (gebruik je de laatste versie (5.1?) kiest voor filmbestand opslaan naar deze computer en dan kiest voor overige instellingen dan kan je uit de lijst DV-AVI kiezen.
Uw project wordt dan opgeslagen in AVI formaat.
Er bestaan talloze gratis prog. die omzetten naar mpg.
Ofwel als je Nero 6 gebruikt dan kan die het omzetten naar een ander formaat om op cd of dvd te branden.
Hopelijk ben je hiermee geholpen?

Groetjes en succes!
 
Na een hoop gedoe is het eindelijk gelukt!

Bedankt voor jullie hulp allemaal!
:thumb: :thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan