dvd op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiny Marijnissen

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2001
Berichten
21
Ik heb een packerd bell computer met dvd speler
en als ik nu alle kabels volgens het boekje aansluit dan nog kan ik de dvd niet op TV bekijken :eek:
wel zit er onder het startmenu een 'Knop' TV ON-OFF
maar wat moet ik daarmee want ik merk GEEN verschil :confused:
 
Vertel eens wat je precies gedaan hebt volgens het boekje.... dus vanuit je video out uitgang van je video kaart naar je tv dmv ??? scart??? sync aansluiting???
En als het goed is zit er in de geavanceerde eigenschappen van je video kaart instelling de optie > kloon, en volledige scherm video, deze moet aan op het secundaire beeldscherm.
 
Je kan het eens op "on" zetten, en dan je computer opnieuw opstarten. Misschien start het beeld dan op vanaf je TV scherm.
 
Wat ik gedaan heb

Ik heb dus vanaf mijn videokaart naar de tv met een witte en rode audio tulip,een gele video tulip EN de S vhs kabel via een verloop scart op de TV aangesloten
dan de dvd erin en die zie ik dan wel op de monitor
maar ook als ik op TV out/on klikt of zeg openen dan doet ie niks ??
of moet ik eerst alles aansluiten en dan opnieuw opstarten ??
waar kan ik die eigenschappen van mijn videokaart vinden??
der zitten er wel 2 in de ene de standaart videokaart en er is er WEL een bijgezet van om mijn analoge videobeelden te kunnen monteren (en dat gaat goed)
zijn die 2 aant ruziemaken ???
 
Of ze aan het ruzien zijn dat weet ik niet, dit kan je zien in je Configuratiescherm>systeem>hardware>apparaatbeheer, als er bij de beeldschermadapters rode kruizen staan of gele uitroeptekens dan zijn je drivers niet goed geinstaleerd.
Is dit allemaal niet van toepassing zorg dan dat je kabeljes erin zitten, ook op je tv.
Dan een keer opnieuw opstarten voor het geval dat nog niet gebeurt is.
Hoe alles in stellen hangt een beetje van het type videokaart af maar als voorbeeld zal ik uitleggen hoe het bij mij gaat, bij jouw zal het vast iets soortgelijks zijn.
Klik met de rechtmuistoets op een lege plek op je bureaublad > eigenschappen > tabblad Instellingen > geavanceerd > en dan op het tabblad van je videokaart.
Op mijn nVidia kaart zit er dan de optie nView, dit kan op jouw kaart anders heten maar het is de optie waar je weergave op meerdere schermen kan instellen, hier moet ik hem op 'Kloon' zetten ( dit houd in, alles wat op mijn monitor wordt weergegeven wordt ook weergegeven op de TV uitgang, dus op de TV )
Dan moet ik nog de optie Volledige scherm-video selecteren en deze inschakelen op het secundaire beeldscherm ( de TV dus )
Als ik nu een DVD start of een andere avi of Mpeg film dan start de speler en heb ik op de TV volledig de film in beeld.
 
Ben er weer

Nou ik ik alles zowat gedaan
alles aan gesloten en opnieuw opgestart
Ik heb trouwens een Radon 9000 videokaart {is dat wat ??}
en nu ben ik bij het beeld van de bijlage maar die kloon knop reageert niet :8-0:
ook geeft ie niet aan dat er een TV aangesloten is
Dus nog iemand een idee??
:rolleyes:
 
Je bijlage lukt niet omdat hij waarschijnlijk te groot is qua KB.
Maare het probleem is dat er nu geen verbinding is tussen je video kaart en je TV , ondanks dat je kabeltjes vast goed zitten kan je ook een verkeerde scart kabel hebben.
Een scart kabel heeft een ingang en een uitgang aansluiting ( zie plaatje ) en met standaard kabels is meestal maar 1 van de 2 aangesloten, je moet als je deze koopt ook altijd goed opletten waar hij voor geschikt is.
Scart.gif


Dus weet je zeker dat die kabel die je hebt wel geschikt is?
 
ben er weer

Ja dat schema is duidelijk
maar ik heb zo'n kant en klaar snoer dus kan niks openmaken alles zit vast :mad:

Ik heb het nu ook nog zo geprobeert
van de tulip van computer naar de tulip van mijn video en daarna van de scart van video naar de scart van de tv ... zo werk het bij de camcorder wel goed
EN ik krijg dan wel het geluid maar nog geen beeld op mijn TV

Maar hoe kan het dat ik hem niet als kloon krijg ingesteld want ik ga nu meer die richting opdenken???
die knop zit er wel maar reageerd niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan