videoband op cd of dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Berichten
689
Via de zoekfunctie van helpmij en op internet heb ik niet kunnen vinden wat ik zoek. Ik wil graag een “van stap naar stap” handleiding om videobanden op cd of dvd te branden. Ik heb XP en Nero 6.
 
dan zal je een capture /tv kaart nodig hebben
 
Een stap voor stap handleiding is wel erg veel om hier te plaatsen. Eerst eens kijken wat je voor hardware in huis hebt :) B.v. een capturecard (om het videosignaal van videoband op je harde schijf te krijgen) Genoeg ruimte op je harde schijf ( 10-20 Gb min. ), voldoende geheugen (min 512Mb) Kabels om het zwikkie met elkaar te verbinden. En, niet onbelangrijk, ook een programma om de beelden te editten. Ruw materiaal neemt erg veel HD-ruimte in beslag en niemand vind het leuk om naar te kijken op DVD. Als je dit ongeveer hebt kun je pas aan de slag.
Komt hier op neer dat je met b.v. Pinnacle Studio de beelden op je harde schijf zet en omzet ( converteren)naar een bepaald formaat (b.v. MP2) nadat je de beelden hebt ge-edit en hebt voorzien van b.v. een muziekje. Alles op volgorde, dan branden als Svcd of DVD met Nero. Is heel kort door de bocht, maar tutorials voor Pinnacle zijn op internet goed te vinden.
 
Erbicom.

Het meeste wat jij opgeeft, heb ik niet. Geen capturecard, nog slechts 8gb (vrije)ruimte en 256 mb geheugen. In mijn (stoutste) dromen verwachtte ik een directe aansluiting van de recorder op de computer nodig te hebben met een bepaald programma en "draaien" maar. M.a.w. wachten op betere tijden. Dank je voor je hulp.
 
geeft je grafische kaart per toeval geen video-in
dan zou in theorie ook moeten lukken
 
Bij verder lezen in helpmij kom ik er achter dat een capturecard een soort tv card is. Ik heb een tv card met coax aansluiting van Haupauge. Geeft dit hoop?
 
euh... nee. dat is alleen om je antennekabel op aan te sluiten. je zal echt een kaart moeten hebben waar een video-ingang op zit. zoek maar eens bij een computerwinkel naar capturecards. (alternate.nl b.v.)
 
naar schijnt zou ook gaan met een gewone tv-kaart
welke in gangen zie je op je kaart
of welke kaart zit er nu in
 
Volgens de verpakking Hauppauge 'WinTV-Primo-FM model 693". Te gebruiken vor "watch tv, listen tot FM radio, grab images and videoconferrence on your PC".
 
Er zijn tegenwoordig echt niet dure DVD spelers waar je ook mee kunt vastleggen.. zie de reclame folders..
1 tot 8 uur video op dvd.. mediamarkt 277 Euris
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan