Pc valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackass

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Berichten
936
Goeiemorge

Als ik een copy voor me zelf maak van een dvdtje doormiddel van dvdschrink of bavarierebuildercce
Slaat mijn pc uit zodra hij gaat decoden.
Dit probleem had ik al eerder maar na een herinstall van winxp was dit weg (2 maanden).
Was trouwens een clean install.
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd is:
Geheugen vervangen
bios aangepast alle progjes uitgezet die mee draaien
Extra koeling temps:
55gr max processor
35gr max hd
30gr max mb

PC samenstelling is:
huntkey 400watt 12mm fan silent
amd atlhon 2800
spire koeler voor amd2800 t/m 3200
samsung 3200ddr 512mb 2x
ati radeon se 128mb oude en nieuwe drivers geprobeerd
maxtor 160gb 8mb
4 casefan 2 uit (boven)2 in (beneden)
nec3500 dvd rewriter
asrock k7s8xe+

Bij dvd kijken divx decoden e.d geen probleem
Bijde progjes al gedeinstalleerd en laatste versie en oude versie opnieuw geinstalleerd
direct vanaf dvd en een image zelfde probleem
hd en dvd staan niet op zelfde ide kabel.
Geen raid aanstaan
Cmos cleared

Iemand een idee ?
p.s dvdtje van blof copy is voor in de auto dus ik heb de orignele
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het vermoeden dat het niet in je hardware zit want zoals je zelf al schrijft, is het probleem zo'n 2 maanden weggeweest.

Waar het m.i. dan WEL in zit is de installatie van progjes die jij na een schone installatie uitvoert.

Het is redelijk koffiedik kijken, maar ik denk echt dat je het moet zoeken in de installatie van een of meer progjes / drivers die jij NA een schone Windows installatie hebt uitgevoerd.

Een van de manieren om erachter te komen is hetzelfde truukje nog een keer te doen en dan vervolgens na elke installatie van drivers / progjes een duidelijk herstelpunt te maken.

Gaat het dan weer fout dan heb je de boosdoener.
 
Dat dacht ik ook maar ik heb geen nieuwe programma's geinstalleerd sinds dien en al meerdere dvd gecodeerd en sinds een paar dagen heb ik dit probleem
Spyware en virus scanner pikken niets raars op by the way
 
Het kan ook een redelijk "basic" drivertje zijn dat de boosdoener is : een videoaart update (maar niet de goede update) een codec........ etc. etc.?
 
het enige wat ik sinsdien geupdate heb zijn windows virusscanner en adware
Heb alleen divx codec op pc staan direct na herinstall dus ook nog geen andere geupdate of installed.
ik heb nu op een andere pc de dvd laten lopen maar het zal en moet ook op deze pc.

alleen mij download map van grabit is aan verandring onderheven in deze pc de rest blijft altijd basic.
Ik speel geen spellen e.d. dus die ongein staat er niet op
 
Oke, het enige waardoor ik toch aan drivers / progjes denk is omdat het 2 mnd goed is gegaan. Als namelijk de machine basic is en het gaat 2 mnd goed dan kan het bijna niet anders of het zit 'm m.i. toch in een (al is het maar een klein en onopvallend update dingetje) drivertje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan