Nou moe?? video naar TV gestuurd maar geen beeld!

Status
Niet open voor verdere reacties.

R.V.

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Berichten
50
Betse help-mijers, sinds kort heb ik een computer met een tv kaart en videouitgangen. Omdat ik veel doe met digitale montage wilde ik via de scart/s-video/tulpuitgang de videobeelden die ik op de mijn PC-monitor zie doorsluizen naar een monitor.
Tot mijn verbazing krijg ik maar geen beeld op die monitor. Ik werk met Windows XP en heb via Beeldscherm/Instellingen geprobeerd de 2e TV-monitor toe te wijzen, maar dat heeft niet geholpen. Wat moet ik nu precies doen om die video-uitgangen te kunnen benutten?
Alvast bedankt voor jullie suggesties.
 
overbodige suggestie waarschijnelijk, maar beschikt je tv wel over video in /out ?
 
Hier op de site e.a. uit te leggen heeft niet zo veel zin, te veel verschillende mogelijkheden.

Kijk dus hier even dan kom je er waarschijnlijk wel uit.
 
Geplaatst door bork
overbodige suggestie waarschijnelijk, maar beschikt je tv wel over video in /out ?
Ja, het is een monitor met alle in- en uitgangen.
 
Geplaatst door Withaar
Hier op de site e.a. uit te leggen heeft niet zo veel zin, te veel verschillende mogelijkheden.

Kijk dus hier even dan kom je er waarschijnlijk wel uit.
Thanks, ik ben d'r mee bezig, maar het probleem is nog niet opgelost :(
 
wat extra info omtrent mijn probleem

Geplaatst door R.V.

Thanks, ik ben d'r mee bezig, maar het probleem is nog niet opgelost :(
De PC is gekocht bij de Aldi en daar is een handleiding bij. In die handleiding staat dat ik inderdaad bij Beeldscherm/Instellingen moet zijn. Ik probeer als 2e monitor mijn TV-monitor aan te wijzen maar die TV-monitor wordt maar niet herkend en de instellingen psringen bovendien steeds terug naar "monitor 1". De videokaart, een ATI-Radeon X740, werkt naar behoren en de drivers zijn gewoon geinstalleerd. Waarom krijg ik nou geen beeld, noch van de desktop, noch van een video als ik die afspeel????
Snap d'r niks van.....:8-0:
 
Sluit eens alles goed aan, zet de TV aan en dan pas de PC.
 
probleem is opgelost!!!!!!!

Beste helpmij-ers, het probleem is inmiddels opgelost. Wat bleek?
Via Instellingen/Beeldscherm/Geavanceerd kom je op een reeks tabbladen warvan je Overlappingen moet kiezen. Hier kun je aangeven of je de weergave normaal dan wel in "cinemamodus" wil weergeven. Zet je 'm op cinemamodus, dan geeft je tv enekel en alleen het video-signaal door.
Ik wil jullie graag bedanken voor alle suggesties en zal niet aarzelen anderen hierop te attenderen als het nodis is.

vriendelijke groeten,
Roel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan