Waarom kan er meer op een MP3 dan op een cd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwissink

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Berichten
424
Hallo,
ik heb vandaag 16 mp3-nummers van mijn digitale mp3-speler gebrand op een cd. Ik had verwacht dat de 700Mb-cd voor nog geen kwart gevuld zou worden vanuit mijn 128Mb-mp3-speler. Het tegendeel was waar: terwijl dezelfde nummers op mijn speler slechts 69,3 Mb beslaan, had ik op de cd bijna geen ruimte meer over van de 700 Mb..
Hoe kan dat?
Rudi.
 
zou kunnen dat je gewoon audio cd heb aangeklikt ipv
mp3 disk
dan klopt het wel dat
je cd vol is
 
Dan heb je hem waarschijnlijk als audiocd gebrand, dus kan het wel kloppen. Als je die als iso cdrom met mp3 zou vullen kan je er ongeveer 200 mp3 bestanden op kwijt
 
mr,x en Jackall,
dat klopt: ik heb ze als een audio-cd gebrand.
Als ik ze als een iso cdrom zou branden, kan ik hem dan wel gewoon afspelen als audio-cd?
En betekent dit dat op een audio-cd de mp3's veel groter zijn, of dat de cd niet zoveel ruimte biedt aan mp3's?
Rudi.
 
Laatst bewerkt:
dat klopt als je ze op je hd heb
dan zijn de gecomprimeert
en als je ze dus op cd zet dan worden ze groter
 
gewoon mp3 branden als data op die cd kunnen er zo'n 140mp3tjes op uitgegaan van 5 mb per mp3.
 
Laatst bewerkt:
mp3 is ongeveer 1 MB per minuut (bitrate 128 kb/s)
Die kunje op een mp3 speler afspelen en ook op een dvdspeler die mp3's aan kan.

Muziek voor een cd-speler heeft ongeveer 10 keer zoveel ruimte nodig. Heeft ook ee andere extentie dan mp3.
Deze kunje op een cd-speler afspelen maar ook op je computer.

Brand je (met nero) iets als audio dan ik het dus geschikt voor een cd speler maar dan zal nero een mp3 omzetten.
Brandt je met nero een mp3 als data dan blijft het een mp3 maar let wel een gewone cdspeler pikt het dan niet.
 
Kijk,
het wordt me steeds duidelijker hoe dit allemaal in elkaar zit.
Wat mij betreft opgelost.
Heel erg bedankt!
Rudi.
 
Wanneer je ze nu met data brand kun je bijv. ook 14 mappen maken met 10 nummers,speelt ie gewoon achter elkaar af.
 
Hey Maikel,
is dat niet tegensteld aan wat Martin zegt: "Brandt je met nero een mp3 als data dan blijft het een mp3 maar let wel een gewone cdspeler pikt het dan niet." ??
Rudi.
 
nee het klopt je kunt het dan niet met een gewone cd afspelen.
het was een aanvulling wat je met data kon branden sorry voor het misverstand.;)
 
Geplaatst door maikel9
Wanneer je ze nu met data brand kun je bijv. ook 14 mappen maken met 10 nummers,speelt ie gewoon achter elkaar af.

Ja klopt maar dan spreek je over een mp3 speler waar je een 700 MB disk in kunt doen.
Zo heb ik dus op een 900 MB disk (die bestaan ook) 168 nummers van Elvis Presley gezet. Speelt ie allemaal random af. Vind ik leuk :D

Martin
 
Gewone cd spelers kunnen tegenwoordig toch al aardig mee komen hoor in het land van codering.
Natuurlijk moet je wel eerst even kijken of je cd speler mp3 kan lezen, als deze dit kan, helemaal perfekt, ik zelf heb een hoop gewone cd's maar nog veel meer mp3 cd's :thumb:
 
OK,
bedankt voor al jullie reacties. Ik weet genoeg:
als ik een mp3-archief wil aanleggen, dan alles op een data-cd branden;
als ik een cd wil die ik moet kunnen afspelen, dan als audio-cd branden.
Toch?

Rudi.
 
Ze slapen allemaal al.
Ik zal maar even JA zeggen.

Als je echter een cdspeler hebt die mp3 ondersteund dan kun je deze ook afspelen.
Veel plezier en fikze ;)
 
Snurk snurk....eehmmnasld werd er gepsroken tegen me. :( :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan